Det förbaskade godissuget :/


Det går liksom i vågor . . . ena månaden kan jag vara så godissugen så jag inte vet vad jag ska ta mig till för att nästa inte känna något sug alls. Nu är en sådan period då jag är sugen jämt! Och inte på vilket godis som helst, inte just nu i alla fall. Nä just precis nu vill jag ha en Haribo påse, orkar inte förklara innehållet men det brukar finnas att köpa i godisautomaten på jobbet. Fick nyss sms av Pelle där han skrev att godiset nu var påfyllt på jobbet, han skulle återkomma med exakt vad de fyllt på med - håller tummarna för Haribo ;)


Nu blåser det ute som det hörs, rutorna ger ifrån sig läten . . .

Ju mer jag tänker på detta Norge ju mer pepp blir jag!
Sen hade jag och Pelle ett litet deeptalk igår och nu känns det som att jag skulle kunna åka med "gott samvete", han finns här när jag kommer hem :) Som jag skrev igår, att jobba där april och maj borde väl räcka för att jag sedan ska klara mig juni, juli och augusti här hemma? Då ska jag bara må gött och njuta av ledighet. Sen skulle jag nog fan ha åkt tillbaka en sväng till för att jobba ihop så pass mycket pengar så jag kan betala av skoterlånet och kanske till och med så man kan köpa sig en riktig bil. Är det bara jag som lever i lite utav en drömvärld eller skulle det faktiskt gå att genomföra utan att jag måste bosätta mig i Norge under en längre tid?

Har även funderat på lite andra saker.

1. I morgon ska jag ringa till Skogs-Träfacket och säga upp mitt medlemsskap, ser ingen anledning till att vara med där och betala de där pengarna dit varje månad. Framförallt inte i dessa tider då jag dels funderar på att säga upp mig och dels för att det inte ser så vidare värst ljust ut för Acb. Nä, det räcker om jag betalar till A-kassan.

2. Kanske att man även skulle ringa till Curt på Ica för att höra ifall han har nåt jobb åt mig, lite extra sådär är ju alltid skoj :) I ärlighetens namn skulle man faktiskt kunna klara sig riktigt fint bara genom att jobba extra på diverse ställen här omkring har jag kommit fram till. Kanske är det man ska satsa på, timvikarie . . . ellet så inte, men ett tag kanske . . . äh, vi får se.

3. Ta mig en riktig funderare på vad jag vill bli när jag blir stor. Kanske är den svåraste frågan som någonsin befunnit sig i mitt huvud :/ Lärare? Frisör? Makeup artist? Flygvärdinna? Reseledare? Men shiiit, det finns ju hur mycket som helst att välja på. Fick häromdagen den årliga kattalogen för olika utbildningar, kommer dock inte på namnet på den nu. Får ångest bara jag går in i köket och ser den ligga där på bordet, väntandes på att jag ska slå upp den och börja leta och fundera . . . ojojoj.


Snart ska jag sätta mig i bilen för att åka och hämta Pelle på jobbet. Snäll jag är ibland jag :) Kanske ska ringa och höra ifall Elle vill ha skjuts på jobbet, när jag ändå ska dit menar jag - dagens goda gärning, 1-0 till mig.

På återseende.

Kommentarer
Postat av: Alex

godis e gott godis e gott. försök att träna då försvinner suget för mig iaf

2008-02-21 @ 21:36:48
Postat av: atena

jag är likadan när det gäller godis ;/ haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback