Cashen rullar ut som dom ska?


Tidsoptimist som jag är dröjde jag mig kvar hemma lite väl länge innan jag rullade in mot staden. Tänkte i mitt stilla sinne att det inte gör så mycket eftersom jag inte brukar ha några problem med att överskriva hastigheten (jaa jag vet, dåååligt Ida!) Dessvärre hade jag glömt att det idag var dagen då invigningen av skidskytte VM skulle gå av stapeln, gissa om det var mycket bilar i farten . . . Svetten började rinna då jag rullade ut på Frösön och insåg att jag glömt bort den vägbeskrivning jag fått någon timma tidigare :/ Lyckades dock hitta rätt på första försöket och kom endast fem minuter för sent (det skýller jag på trafiken). En tandläkare kände lite på tanden och frågade var jag hade ont. Därefter följde kanske bland det mest smärtsamma jag nånsin varit med om, i alla fall bland det mest obehagliga - hon skulle "spola tanden" ååh fy bubblan va det ilade och värkte! Jag blev "behandlad i cirka tio minuter och det kalaset fick jag betala 300 kronor för, vilket jävla rån! Samt att hon skrev ut pencelin som gick loss på närmare 120 spänn! Ja, nu är det ju egentligen inga stora summor vi pratar om men ändå.

När jag äntligen var klar hos da dentist kunde jag äntligen åka hemåt igen. Tog svängen över Hara och genade isvägen till Månsåsen. Faktiskt skoj att köra någon annan väg emellanåt. Var på Acb klockan tre. Trevlig kväll även denna, lunchade på Jämten med Pelle, Sone, Robin och Lena - även det trevligt och gott.

När jag kom hem bytte jag lite klädor (läs strumpor) åkte upp och hämtade Pelle och for sedan till Stefan där det var Guitar Hero på schemat. Jag spelade dock ingenting då jag insåg att jag antagligen skulle vara en hjälplös looser mot de andra som såg ut att vara rejält fingerfärdiga, framförallt Pelle som sopade mattan med både Stefan, Jonte och Olof :) Ska införskaffa det där spelet och öva gärnet, sen när jag är redo ska jag spöa grabbarna så det bara sjunger om det - haha, whatch me. Damn, man kanske skulle åka in till staden i morgon och shoppa loss på ett sådant, skulle ju va kuuul, frågan är bara om ekonomin tillåter det . . .



Nu blir det lite pussar på Pelle som ligger i soffan och är snygg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback