Sur.


Nu är jag sur och inte fan tänker jag bli glad förrän någon snäll själ tar mitt arbetspass idag . . . Anledningen till att jag vill vara ledig är att farfar fyller år (Grattis grattis!) och ska bjuda på mat. Skulle faktiskt varit roligt att åkt dit och träffa alla.
KOM IGEN NU! NÅN? SNÄLLA?

I lördags var jag och P på Ikea. Shoppade loss för lite mer än ekonomin tillät (men det var det ju givetvis värt!) Blidde en sänggavel (hopen i ekfaner), en byrå (även den av serien hopen ek), sängkläder, en massa kuddar, kuddfodral, matta + en massa massa småplock. Tillbaka i Svenstavik lastade vi ur alla våra fynd och susade sedan vidare till Oviken och Cimona för att hämta madrasserna. Hem igen och skruva skruva, dona dona - Done! Blev kanon och jag sov som en prinsessa :) Jobbade heldag igår, samtidigt som dagen rusade förbi gick den i slowmotion . . . när klockan äntligen slog kvart över åtta fick jag lov att ta mitt pick och pack och bege mig hemåt. Tanka upp Håkans bil som vi fick låna till S-vall och sedan ett trevligt snabbstopp i Brånan där det diskuterades matinköp och bjöds på god paj. 130 i vita faran till Vigge för att hämta kattongan. Surrade lite med familjen Jonsson/Thuresson innan jag, Gandalf och Sahara åkte hem till Svensta.

Undertiden som katterna bekantade sig med deras nya hem passade jag på att börja röja upp i sovrummet. Pelle kom hem från fisketuren med grabbarna och (som han uttryckte det) "nattade barna. Haha, båda två låg helt utslagna tätt intill honom i soffan.

John Blund kom och det blev godnatt.

Efter en lång härlig sovmorgon med mys och kel med katterna i sängen gick Pelle upp till Högströms för att hjälpa Nisse med nåt och jag toog itu med alla kläder, sängkläder, handdukar etc som skulle vikas ihop och in i garderoberna . . . jobbigt men nu är det ta mig tusan klart :)



Vill fortsätta städa men inte tusan går det när det är en massa möbler (för tunga för att jag ska kunna flytta dem själv) som står huller om buller överallt. Får vackert vänta tills i morgon eller senare idag/ikväll :/

Adjöken.
Norling - one in a million.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback