Energi till tusen . . .


Tänk om rubriken ändå hade syftat på mig . . . katterna, jag pratar om katterna, de har verkligen energi till tusen!
Herregud de springer runt i hela lägenheten, tar ett varv uppe i soffan, ner på golvet, upp i gardinen, jagar varandra in i sovrummet där de drar en repa i sängen (ev. gardinerna där om de hinner) in i köket och upp på en köksstol, kanske bordet . . . ja ni fattar, dom är överallt! Dock stör det mig inte, inte så längde de ger fan i mina ben som de av någon underlig anledning också måste utsätta då de sätter igång, kommer i full karriär, hoppar upp mot benen och ut med klona för att få bättre grepp. Mmm . . . usch så ont.

Ica idag, 12-20.15 Attsiken så stel man blir av att sitta i kassan flera timmar i sträck. Tack gode Gud för massagestolen, aah. På hemvägen fick jag ett sms från P som frågade om vi kanske skulle sticka iväg och uttra. Tjaa, varför inte. Svida om och sedan upp till Högströms för att packa in sakerna och sedan ta Volvon bort till Kapri där båten står. Blidde bara en fisk . . . en liten en som P kastade tillbaka i vattnet. Skönt att vara ute i friska luften lite då man suttit instängd på Ica en hel dag. I morgon efter jobbet bär det mest troligt av till Rätan för lite påhälsning :)


Barnvakt åt ongan i helger, lördag-söndag. Funderar på att ta en tur till Storsjöbadet, skulle faktiskt va skoj + att det är ett bra sätt att trötta ut barn på :) Får se vad det blir.

Nä nu ska nog jag ta och skicka in en jobbansökan till SkiStar jag, såvida jag förstår mig på ur man gör . . . Pelle får minsan hjälpa mig lite.

God natt.
/
Norling - one in a million.

Kommentarer
Postat av: Grete

Haha, jag minns när mina katter var små.. Jeeezuz vilket oliv de kunde föra. Och alltid på nätterna.. Tur de är så söta :) Hur går det med kissandet i sängen då? Mina katter gjorde också så i början, fattade aldrig riktigt varför. Om det var för att markera något, eller för att de inte riktigt fattade det där med lådan? Det blev bättre ju äldre de blev i alla fall, hoppas det blir lika för er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback