Vår forum 2008.


Då var det dags för uppdateringen från den gångna helgen då.
Ska försöka skriva så utförligt som möjligt så att ni på bästa sätt ska förstå hur jävkla klockren den var!

Okej let's go.

Torsdag.
Jag hade turen att hamna bakom ratten när det äntligen var dags att bege sig från staden mot Vemdalen. Efter ett snabbstopp på Willys för lite inhandling av proviant susade vi vidare mot Svensta - Rätan och slutligen var vi framme. Kändes underbart då vi bärt upp vår flera ton tunga packning att kunna öppna en Corona och bara njuta av den och pizzan jag värmt på. Efter maten blev det lite taktikvila, i alla fall för mig och Emma som var trötta efter all stress tidigare på dagen. Vid sex tiden kom våra övriga roomies; Mikka, Cicci och Maja och ännu lite senare Marielle (+Marcus och Fredrik). Sminkade oss vackra och påbörjade därefter drickandet på allvar till leken "Jag har aldrig" som vi varvade med "Sanning eller Konsekvens - Snälla versionen". Efter en stund i tjejernas sällskap begav jag mig tillsammans med Fredrik och Marcus upp på terassen till Martin och co. Hade trevligt en stund med dom innan det var dags att knalla ner på hotellet. Blev en del danser, en massa "hej hur är det med dig" till folk man inte träffat på länge, skönsång i pianobaren och en del alkohol. Vid halv ett var både jag, Emma och Marielle trötta så vi raggade åt oss en varsin korv och gick sedan hem för att sussa. När vi kom tillbaka till stugan möttes vi av en upprörd Cicci och en ännu mera upprörd Mikka. De berättade att Maja varit den av oss som bodde i stugan som lämnat den sist lite tidigare på kvällen, hon hade dock inte låst dörrarna eller sett till så att allt folk som varit där på förfest hade gått innan hon själv gick. Detta "misstag" (egentligen är det inget misstag, bor man så många tillsammans måste alla ta sitt ansvar för att liknande saker inte händer) resulterade i att all vår alkohol på flaskor var borta, ett par Lacost skor samt två par solglasögon - slutsumman för detta blev cirka 3000 kr. Jag var så pass trött att jag då inte orkade lägga ner någon störra energi i det som hänt så jag gick och la mig.

Fredag.
Vaknade vid åtta. Ringde Pelle och språkades lite med honom och gick sedan upp. Surrade lite med Kristina (som för stunden var den enda av de övriga som då var vaken) och bestämde med henne att knalla upp på Terassen för att se hur livet lekte där. På väg ner mot Ica ringde jag Stefan och frågade vad de hade för sig. Han sa att de precis ätit frukost och att de nu skulle börja om på ny kula med alkoholintaget för att på bästa möjliga sätt undvika en bakfylla. Jag och K tyckte att det lät som ett klokt resonemang och hämtade även vi något att släcka våra törstiga strupar med och beggav oss sedan uppför den hemska backen till grabbarnas stuga. Väl framme blev vi mottagna på bästa sätt - härliga leenden från våra favorit pojkar :D Resten av dagen spenderades ute på deras stora härliga ballkong med ett glas rött i handen i det underbara solskenet. Marcus spelade på guran och vi andra sjöng med. Emma och Marielle kom även de upp efter att de hört hur skoj vi hade där uppe och David som jag inte pratat med på hur länge som helts kom han med i sällskap med Stefan Z och. En helt och hållet underbar dag - som jag sa till Kristina och Emma, den bästa dagen i mitt liv! Vid halv tre var det dags för oss tjejer att dra oss neråt till stugan igen för att ställa oss i ordning för den stundande afterskin. Klädde oss i våra tuffa fotbollskläder och klippte sedan till svettband som vi skrev vårt stugnummer på samt namn. Hade "uppvärming" fram till hotellet där vi sedan gick in och rockade! Beställde pizza med Stefan som var nere på Tonys och åt och åkte efter afterskin upp till terassen igen för att avnjuta den. Emma, Kristina och Marielle gick ner till L56 (vår stuga) och jag hakade på Martin, Johan och Jimmy in i bastun. Fick sedn sällskap av Marcus och Fredrik ner till oss igen där det blev dusch och fix. När jag var klar knatade jag ner på parkeringen där Pagel, Sasha, Peter och Mårten hade sin "husbil" (en gammal grön ful lastbil med texten "Skogaholms bröd") satt och drack och hade allmänt trevligt med dom ett tag, blev även joinade av pappa, Ulla, Ingvar, Emma och Kristina. Gick in på hotellet och träffade lite folk och sedan ut igen vid halv två. Väntade på Stefan och Jimmy och gick tillsammans med dom bort till Kungshuset där bla. Robin L huserade. Jag kände dock då jag kom innanför dörren att jag var alltför trött för en efterfest så jag gick hem och la mig istället.

Lördag.
Vaknade även denna morgon tidigt och var vid elva uppe på terassen. Hade ännu en trevlig dag tillsammans med grabbarna där ute i solen som dessvärre inte värmde lika mycket som föregående dag. Blev även denna dag bastu och en hel hop av skratt och mys tillsammans med godingarna. Även denna dag blev det hemgång vid tre för att svida om till fotbollskläderna. Och även denna dag blev det en mycket lyckad afterski som höll på betydligt längre än dagen innan. Jag och Melle gav dock upp tillslut och började traska hemåt. Blev dock kvar vid lastbilen hos Peter, Mårten och Anna ett tag där det bestämdes att vi allihopa skulle gå upp till oss och basta. Sagt och gjort. Bastu blev det, med Jäger och "jag har aldrig". Lite luddigt efter det . . . duschade, sminkade mig, lagade köttfärssås . . . sen var jag hux flux uppe på terassen igen. Dock inne hos grannarna till grabbarna denna gång, ett gäng tjejer på 40+. Haha, hade ritkigt skoj med dom! Gick in till pojkarna igen och avslutade förfesten där. Gick ner och hade ett mycket ingående samtal med Stefan som berättade sina framtidsplaner, haha, rätt roligt att lyssna på. Gick in på hotellet och lyckades (som alltid annars) tappa bort alla andra. Blev sur och rörde mig sedan endast i en omkrets på max 25-30 meter i hopp om att finna igen ett känt ansikte. Tror dock inte jag gjorde det. Köpte två slicear (hur fan stavas det?!) pizza som jag mulade i mig. Träffade på Stefan en snabbis och sa att nu går jag hem. Han hakade på och lyckades övertala mig till efterfest hos Robin. Kom bort till Kungsstugan med där var det dött som i graven . . . Stefan la sig på en soffa och jag satte mig bredvid i en fåtölj, pratade ett tag men måste ha somnat tillslut eftersom jag vaknade vid fyra. Var precis på väg ut genom dörren då Robin uppenbarade sig och ställde frågan "Men Ida, varför kommer du hem till oss och sover?" Haha, sen visade han en ful bild som föreställer mig när jag sover sittandes i fåtöljen med röven och huvudet lutat på Stefans mage . . . ja jisses. Tackar fortfarande Gud för att Kristina hörde sin telefon då jag gick hem så hon kunde komma ner och öppna dörren åt mig :)

Söndag.
Vill jag helst inte prata om. Trist väder . . . stugan såg ut som sju svåra år . . . allt var bara blä! Dock lyckades vi på något sätt fli ihop stugan och sedan få den godkänd av kontrollanten. Grett. Pizza på Tonys och sedan hem till Rätan där jag stupade i soffan. Samlade kraft och åkte till Svensta där jag sedan övernattade hos Pelle.


Shit, blev långt det här.
Betvivlar att någon kommer att läsa allt men men, nu är det gjort iaf.

Helgens +

- Vädret, sol sol sol.
- Sällskapet, underbara människor!
- Mitt mående, inte mått illa eller dylikt på hela helgen.
- Ekonomin, sammanslaget på helgen med alkohol och allt har det max gått 1200 kr.
- Emma och Kristina <3
- My fine vine!
- Att det blev cirka 300 bilder tagna av brudarna på L56 (!!)
- Musiken; då framförallt "Skin"

Helgens -

- Sakerna som blev stulna . . .
- Träningsvärken som infunnit sig i min kropp i söndags - inte att leka med :/
- Att jag rökt som en borstbindare . . .

Jao men det var väl det . . . kanske kompletterar mer sen om jag kommer på något viktigt jag glömt :)

Vill nu bara tacka alla ni underbara människor som gjorde denna helg till en helg att minnas. Jag har verkligen haft hur skoj som helst och skulle mer än gärna se en repris i höst, haha.

Ica nu innan dom stänger, ska försöka baka något tills i morgon att bjuda mina kollegor på Acb på eftersom jag arbetar mina sista åtta timmar där i morgon! TJOHO! Det firar vi senare på kvällen på Turingen med folket :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback