Tjur Pelle och fusk Ida . . .


Till att börja med måste jag rätta till felet som uppstod här om dagen.
Den dag jag trodde var den artonde var tydligen den sjuttonde . . . haha, bra koll man har. Men det spelar egentligen ingen roll eftersom vi som sagt inte firade något då.


Ligger i Pelles säng nu och ska till och spela lite på Betapet om han kommer in på Internet nån gång vill säga. Det finns ett rum där, på Beta alltså, där man får mer poäng om man skriver ett så kallat "it-ord". Pelle skulle vinna med hästlängder om det inte vore för min smarthet, haha. Jag har nämligen hittat en ypperligt bra sida på Internet; Paginas IT-ordbok heter den, ni må tro att jag har haft stor nytta av den :) Dock har det nu kommit att bli som så att Pelle inte vill spela mot mig om jag använder mig av denna ordlista - det kan jag iofs förstå, men det jag inte kan förstå är varför han inte vill spela när jag säger att vi båda kan använda den . . . ? Han kanske inte tycker att det blir tillräckligt mycket "sport" i det hela då, vad vet jag.

Igår då Pelle hade sin två timmar långa permis tog vi oss en tur upp till Kvitsle för att hälsa på Per och Malin samt kika på nytillskottet i deras familj, en liten Vorstevalp vid namn Assar. Måttligt söt och måttligt sugen jag blev på att skaffa en då! (Inte en Vorste men en valp i alla fall). Resten av dagen/kvällen bestod mest i att göra ingenting.

Även idag har mr. P haft två timmars permis så då tog vi oss en tur med bilen. Först på Ok för att inhandla en varsin macka, dricka och snus därefter styrde vi kosan mot Berg - Vigge - Kövra - Persåsen . . . ja, och sen tillbaka hit till Svensta igen.


Nu är det inte många dagar kvar innan årets Höst Forum går av stapeln - just nu längtar jag som tusiken! ;D Som jag sa till Pelle igår, tror det är första gången dom lyckats lägga forum på en löningshelg (på både gott och ont).


Aja, social ska jag vara nu.
På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback