Weekend.


Helgen i Rätan har varit mycket bra och den har resulterat i en jävulsk träningsvärk! Som jag sist skrev var jag och Robin ute på en härlig morgonpromenad i lördags morse. Efter daten med honom for jag hem, åt frukost med Emma och Krisina och svidade sedan om till ridbyxorna. Jag och Kritstina for till stallet, ställde i ordning Rea och Karibeln och gav oss sedan iväg på vår inplanerade tur. Red bort mot "andra sidan" och möttes där upp av Lisa G med bihang. Allt som allt var vi sju stycken hästar med ryttare som styrde kosan upp mot skolskogen. Både Rea och Karibeln visade verkligen att de är ett par hästar att verkligen lita på. Vi skulle ex rida över en bäck, mina förväntningar var inte de bästa, trodde i ärlighetens namn att Kalle skulle bli livrädd för vattnet och vägra gå över eller gå över men i väldigt rask takt så jag själv skulle ramla av - fel, han var lugn som en filbunke, gick hur snällt och fint som helst över (Rea likaså). När vi sedan kom till ett dike som vi var tvugna att ta oss över kom nästa farhåga "hur ska detta gå, kan hästen verkligen hoppa eller kommer han att ramla ner i diket och skada sig fördärvat, eller kommer han ta världens "glädjeskutt" över så jag ramlar av?" Inget av detta hände, han gick lugnt och fint fram till diket, kollade läget lite och tog sedan ett litet skutt över. NÖJD IDA! Han kanske gjorde det som föreföll sig mest naturligt för honom eller så har han faktiskt börja få förtroende för mig och vet att det jag vill att han ska göra inte är farligt . . . hoppas på det sistnämnda. Cirka tre timmar senare var vi tillbaka i stallet och jag kan ärligt säga att det var en ren befrielse att släppa tyglarna och riktigt få sträcka på armarna. Det tar något oerhört på krafterna att i ca tre timmar sitta och hålla tillbaka en bjässe på ungefär 600 kilo vill jag lova! Huga mig, dock kan vi ju hoppas att denna typ av träning resulterar i fina muskler och bra kondition :)

Väl hemma igen blev det en härlig och väförtjänt dusch för min del, därefter ställde jag mig i ordning. Efter maten skjutsad Emma mig till Turingen där jag hoppade av hos Tomas :) Satt och pratade med honom ett tag sen kom Johan, Martin och Jimmy, efter ytterligare nån timma kom även Felicia och joinade (även Jossan och Anders hälsade på en sväng). Hade en trevlig kväll med gott sällskap, görs gärna om igen.

Idag skjutsade Tomas hem mig till Rätan vid 12 tiden. Bytte lite kläder och åkte sedan upp till Böle där det var pärplocking som gällde. Dock missade jag nästan allt, vat endast en fåra kvar när jag kom upp. Dock räckte det korta "arbetspasset" för mig. Hade ont i både rygg, armar och ben så att stå framåtböjd med en hacka var inte att rekomendera för min del, även att samla ihop allt ris och slänga det på traktorskopan var jobbigt för det vägde ton kändes det som. Nåja, efter knappt en timmas arbete med släkten bjöd i vanlig ordning farmor in allihopa på god middag; nypärer, kallskuret kött, köttbullar och sås +  sallad - mums! Till efterrätt blev det glass, maränger och chokladsås :) Tackade för maten och åkte ner till Rätan igen. Bytte än en gång om till ridkläder och åkte med Ulla till stallet. Ställde i ordning alla fyra hästarna och red därefter bort till barkavlägget. Karibeln var inte på humör för nånting som det kändes och jävlades med mig i prinip hela tiden. Trots att vi kanske bara var ute max 40 minuter var både han och jag sjöblöta av svett när vi kom tillbaka :/ Efter att jag kom tillbaka från stallet for jag på macken en sväng för att inhandla lite söndags mys och gick sedan bort till Robin där Rickard och Felicia var. Satt och pratade och hade allmänt trevligt med dom ett tag innan det var dags att knata hemåt igen för att titta på "Ensam mamma söker", dock sov jag mig igenom nästan hela programmet så jag får hålla utkik efter nån repris.

I morgon åker jag med Sophie tillbaka till Svensta vid 12 tiden, ännu en ny arbetsvecka tar fart . . . vet inte om man ska skratta eller gråta. Dock ska jag, Elle och Sophie iväg på Pulsen i morgon vid sex och bada :D Steffe ringde idag och frågade om jag skulle vilja hjälpa honom med en sak, sure, vadå? Jo det var så att han behövde några tjejer som kunde tänka sig att ställa upp och bada på pulsen för det skulle komma dit några och fota, sen fick vi givetvis bada vidare hur länge vi ville :D SJÄLVKLART! Ska bli grymt skönt vill jag lova, tråkigt nog måste vi nog tillbaka på jobbet efteråt så det lär väl inte bli nån längre badstund men ändå :P

Jippie, har redan planer inför nästa helg! Felicia tyckte att vi skulle hänga med till Funäs på oktoberfesten och jag är verkligen inte den som är den som säger nej så jag är lätt på! Föreslog då för Elle och Sophie att vi kanske skulle ta oss en riktig tjejdag, först åka till Sveg på Dollarstore, lite god mat och därefter Funäs, skulle vara riktigt gött! Nån fler som vill hänka? Ju fler vi blir desto roligare! (Dock är endast tjejer välkommna under dagen, hehe).

I veckan måste även jag och Elle sätta oss ner och fortsätta med operation "prickiga kallsonger", kommer att bli bra det här, i know it! :D

Puss på alla mina underbara vänner - vad faan vore livet utan er?!
Och en stor blöt puss till Emma och Kristina - you know i love you guys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback