Nu är jag hemma :)


Igår vid fem tiden kom Emma, Kristina och Marielle och hämtade mig i Svensta. Tog oss en sväng på bolaget och därefter styrde vi kosan mot Rätan. Kom hem vid halv sex, svidade då snabbt om till ridbrallorna och åkte med Ulla till stallet. Hämtade in Rea och skyndade mig att sadla och tränsa henne. Tog mig därefter en liten tur bort till Barkavlägget och sen tillbaka till stallet igen. Aningens ovant att rida någon annan än Karibeln vill jag lova, men det är nytigt, omväxling förnöjer :) Väl hemma igen blev det middag, tacos - wonderbar! Efter maten blev det Svensson Svensson (nya avsnitten!) och därefetr äppelpaj. En lugn hemma kväll, välbehövligt och mysigt.

I morse ringde Robin och väckte mig vid sju, hade sagt till honom att ringa när han kom hem från jakten eftersom jag egentligen skulle iväg till stallet och släppa ut hästarna etc. (dock behövdes inte det eftersom Ulla inte skulle iväg på nån jakt). Efter samtalet var det stört omöjligt att somna om, låg och kikade runt lite on The World Wide Web tills Robin ringde ännu en gång (runt kvart över åtta) för att fråga om vi inte skulle ut och gå en sväng. Jag gick upp, klädde på mig och strosade sedan iväg mot Skolvägen. Tog oss en härlig promenad bort till "andra sidan" och tillbaka. Följde därefter med honom till skjutbanan. En rolig morgon har det varit och jag känner mig mäkta stolt som inte sovit så länge som jag i vanliga fall brukar göra :)

Ikväll vette huen vad som händer, blir nog till att umgås med Turingspöjkan i alla fall, ska bli skoj att träffa dom :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback