Mer död än levande.


En hård helg har det varit och jag känner mig nu mer död än levande . . . men det är dey fan värt för skoj har jag haft!

I fredags fick jag äntligen träffa Emma och höra om alla bravader dom varit med om i Bulgarien :) Vid halv sju styrde vi kosan mot Rätan där det serverades Chili con carne, gott gott. Sminkade klart mig och åkte därefter med Emma som chaufför till Handsjön (hem till Martin) där Johan och Olle var. Satt inne hos Martin och pratade och drack lite for sedan till Wärds. Var rätt lite folk där så vi bestämde oss för att ta en tur upp till Klövsjö. Åkte hem till Göran Berglund där Johan, Mikael och Assar var. Surrade lite med dom och for sedan tillbaka på Wärds. Jag fick en hemsk huvudvärk och somnade i en stol. Blev väckt av Emma som sa att vi skulle åka hem. Skjutsade först hem Johan till Turingen därefetr Martin och tillsist nån jaktkompis till Martin som jag inte vet namnet på. Jag själv kom hem vid ett och somnade omgående! Emma åkte tillbaka ner på Wärds och satt sedan där till tre-halv fyra pratandes med Mikael, Assar och Pölsa.

Vaknade vid 12 i lördags av att Emma rycker upp dörren och säger att jag måste gå upp. Går upp och gör i ordning lite fika kikar därefter på tv. Jag och Kristina bestämmer oss för att ta ut våra fyrbenta vänner på en tur så vi svidar om till ridbrallsen susar bort till stallet för att hämta sadlar, träns etc och åker därefter bort till hagen för att ställa i ordning dom. Red bort till elljusspåret, riktigt riktigt sköj var det. Racade med hästarna i uppförsbackarna, vet inte vem som tyckte det var roligast, hästarna eller vi. SVettiga och trötta rider vi sedan hem igen efter någon timma. Duschade och ställde oss åter igen i ordning för en utekväll. Åt först god middag hemma bestående av kokkött, potatis, grönsaker och pepparrotssås, till efterrätt var det äppelpaj :) Åkte bort till Micke och Erika där Johan, Elle, Agneta, Maria, Emelie och Perra var. Satt och drack och sjöng karaoke tills klockan var halv tolv då vi tog vårt pick och pack och begav oss bort på Wärds. Varvade pratandet och sjungadet med att dricka litervis (?) med drinkar. Vid tre tiden tyckte jag och Elle att det var på tiden att vi fick visa vår talang som bartender och intog därför possition bakom bardisken. Haha, hade grymt roligt och Pölsa kände sig tydligen säker med oss där så han gick och satte sig i en soffa för att prata med några andra gäster . . . hum. Vi kom även på en ny drink, ElloIda (minns dock inte riktigt vad den innehöll men recept finns nerskrivet). Hade en riktigt rolig kväll och tiden bara flög förbi, men när klockan var halv sex tackade jag för mig och begav mig hemåt. Somnade ovaggad vill jag lova.

Idag vaknade jag vid två, pratade igenom kvällen lite med Emma, var ut och provkörde en bil som pappa kanske ska köpa och for därefter hem till Svensta. Har sovit en sväng och ska nu gå bort till mamma för att hälsa på lite. Resten av kvällen ska spenderas framför tv'n med Pelle, ska bli mycket skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback