Sleten.


Som jag sist skrev var en tur till Vemdalen ett eventuellt tidsfördriv i lördags och så blev det. Jag och Emma ställde oss i ordning i lugn och ro hemma, tiggde åt oss lite alkohol av pappsen (eftersom vårt eget förråd endast bestod av två öl, en bacardi breezer och lite turkisk peppar . . .) och traskade sedan ner mot Wärds med sällskap av Marielle. På Wärdshuset var det fortfarande folk kvar så vi slog oss ner för att invänta stängning. När det var stängt kunde vi äntligen börja förfesta med Mika och Pölsa och en liten stund senare även Thomas, Stefan, Olle, Martin och Johan som även dom skulle med upp till Whovalley. Hade riktigt skoj med folket, men vid elva tiden var det dags att samla ihop sakerna för att hoppa in i taxin som skulle föra oss till vårt mål för kvällen, Vemdalen/Huskey. En ruskigt rolig taxifärd blev det med allsång till gamla 90-tals klassiker för hela slanten. När vi kom fram väntade Ola och Jimmy vid bowlingen. Vi delade in oss i lag och sen var tävlingen i full gång! Mitt lag bestod av: jag, Martin, Olle, Jimmy och Vall. Tyvärr korades ingen vinnare eftersom det var lite si och så med intresset för spelet . . . men skoj var det! Efter bowlingen blev det lite mingel i baren och slutligen kom vår trogne chaufför tillbaka och hämtade oss. När jag och Emma kom hem ställde vi oss genast och stekte ägg som vi sedan hade på mackor, gott gott, dock mådde jag pyton och var tvungen att avvika.

En kanonkväll verkligen, från början till slut! Måste verkligen göras om.

Igår blev det allmänt lugnt för mig, jag skulle ljuga om jag sa att jag mådde bra när jag vaknade, därav lugnet. Var upp till farmor och farfar och fikade lite sen packade jag och Emma in oss och alla våra saker i Toyotan och åkte sedan hem till Svenstavik och mamma. Slingade Emmas hår och åt middag innan det var dags att gå hem till Ängesvägen. När jag kom hem packade jag upp lite saker, satte upp spegeln och ramarna jag köpte på Dollar och försökte få nån någorlunda ordning här. Fick besök av mina käre Pelle lite senare, gick då på Ica med honom och handlade lite mys inför kvällen (var dock tvungen att gå på Statoil sedan för att utöka lagret lite). Kikade på tv och hade det bara mysigt.

Jobbar för middag den här veckan och ska då alltså helst gå upp kvart i fem. Bestämde med Elle igår att vi skulle gå tillsammans på jobbet och att hon kunde komma hem till mig vid halv sex. Vaknade då i morse av att någon ringer på dörren men jag kan inte för mitt liv förstå vem eftersom klockan ju är "mitt i natten". Irriterar mig en liten stund på (vad jag trodde var) den förbannade dörrförsäljaren (haha, dörrförsäljare lär ju säkerligen vara ute och knacka om nätterna...) som kommer och stör mig i min skönhetssömn innan jag ber Pelle gå upp och se efter vem/vad det är. Får till svar att det nog är till mig och att det mest troligt är Ellinor. Känner att oron över av att jag försovit mig sakta men säkert gör sig påmind innan jag törs titta på klockan; NOLL FEM TJUGOFYRA (!!) Ojoj, bråttom upp och öppna dörren till henne, sen klä sig och försöka få till någon något så när acceptabel frisyr. Lyckades rätt bra med detta på endas ELVA minuter, det ni, det är fan i mig nytt rekord! Och roligast av allt var att vi faktiskt också kom i tid :D Resten av dagen har varit allmänt långsam och seg, måttligt skönt att komma hem vill jag lova. Ligger nu i sängen och väntar på att min andra tvätt ska bli klar. Känner mig måttligt stolt som äntligen fått fingrarna ur och gått till tvättstugan, faktiskt första gången sen jag flyttade in här. Alltså, jag har ju tvättat innan men då har jag varit lat och tagit hem tvätten till mamma och pappa :P

Nu ska jag vila en stund sen blir det nog lite städning och ännu mera tvätt . . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback