Oseriöst.


"Har man varit på Acb i ett år är det inte mycket som behövs för att roa en" / Klockrent citat av Sophie idag. Och visst fan har vi roat oss alla gånger! Till en början plastade vi in Sophie mót en pall, såg rätt skoj ut när hon hängde och dinglade där :) Vi fastande verkligen för det här med "inplastningen" så vi fortsatte. Den här gången ställde jag och Sophie oss mot varandra i en "kramande ställning" och blev sedan ihop plastade, kan lova att det blev måttligt varmt. Nu hade vi fått blodad tand och ville testa något ännu mer vågat. Vi tog en tom pall och ställde på "plattan" vid plastaren, därefter satte vi oss (jag och Sophie) på den, rygg mot rygg med knäna uppdragna mot hakan och händerna runt dem. Plasten täckte oss från fötter och upp till axlar och jag vill lova att det satt hårt . . . huga ligen, fick ont i både händer, rygg och stjärt. När vi var färdig inplastade kom Anna och satte en varsin etiektt över våra munnar och därefter "plockade" Elle upp oss med trucken och körde iväg och ställde oss på Peters materialvagn. Peter skjutsade oss till linan där vi äntligen fick komma loss. En riktigt befrielse vill jag lova, tog ett tag innan man fick igång blorcirkulationen i händerna igen, men kul var det! Haha! Jag och Elle har även tillverkat en skylt idag, en skylt som har formen av en stor hand och i handen står det "Talk to the hand", kan man använda om man känner sig allmänt less nån dag och inte vill prata med nån, haha!

Om vi nu bortser från våra små upptåg idag har dagen flutit på rätt smärtfritt och ganska snabbt. Jag har varit på utsidan och fyllt robotar hela dagen, fiiint de eftersom det endast var två robotar att fylla :) Dock höll jag på att vicka en bunt med Bänkskåpsidor, dom som ska vara "ovickbara", pyttsan! (Dock gick det bra den här gången men det var bra nära . . . har iofs. vickat en sån förut).

Hämtade Wille och Marcus på dagis idag. När vi kom hem bestämde jag och Wille oss för att gå upp på Acb för att titta på dom (enligt Wille) coola gaffeltruckarna. Pelle, snäll som han är kom ut på baksidan och lät William studera trucken noggrant, både in och utsida :) Efter besöket där gick vi hem igen och inväntade maten. Efter maten ställde vi i ordning barnen för kvällen och satte oss sedan i bilen för att åka till Rätan och hämta Audin som ska besiktas i morgon. Håller verkligen tummarna för att den går igenom, skulle vara sååå underbart att ha en egen bil nu!

Nä nu ska jag locka håret . . . om jag orkar, who knows, kanske lönar sig att se lite "söt" ut i morgon på besiktningen ;P

Kommentarer
Postat av: Grete

Ja det är jättefint här nu, eller det kommer bli i alla fall när allt är klart. Det är såklart mycket jobb kvar.. Men det är stor skillnad sen pojkarna bodde här haha :) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback