Kärt återseende.


Igår fick jag ett sms, ja det är väl inget speciellt med det egentligen men det här var från en mycket speciell och saknad person, CHRISTINE! My love har kommit hem, tyvärr bara några dagar . . . Bestämde att vi skulle gå och fika idag, just like old times :) Möttes upp halv ett utanför cafét, gick in och beställde varsin macka och slog oss sedan ner vid ett bord med våra mackor och värmande gott te. Så underbart att träffa henne igen! Har inte setts sen förra julen och då hann vi knappt träffas nåt alls. Pratat och pratat och åter pratat, har varit såååå roligt!

Tack kära du för en oerhört trevlig förmiddag!
Hoppas verkligen att hon vill följa med på Draupner på lördag - länge sen vi var ut tillsammans nu.


Natten som var var hemsk!
Sophie hade tidigare under dagen skickat ett sms där hon skrev att hon inte skulle jobba, okej hälsar det jag. Fiiint, då får jag banda heeela natten, gött gött! När vi sedan kom in i fabriken såg jag att det var BS 120 som kördes på robot (nu kanske inte det säger er så mycket men det är en mindre rolig körning eftersom det ofta krånglar + att paketen är så otroligt stora/otympliga och väger inte mindre än 23 (?)kg styck), nåja tänkte jag, det kan ju gå bra också . . . jo det kan gå bra men det gjorde det inte. Minst fyra limmningar på varenda pall under hela natten, nu kanske inte det låter så farligt men det var faan inte roligt! Samt att med den nya hastigheten kan jag bokstavligen säga att det sprutade ut pallar att det dessutom bara var 21paket/pall gjorde inte saken bättre. Var inte många sekunder som jag kunde sätta mig ner och ta igen mig lite . . . Min högsta önskan natten igenom var "Kära gode Gud, låt det ta slut på lim, låt allt lim på hela Acb bara försvinna för då kan vi inte arbeta . . ." Dock tror jag att risken för att vinna på Lotto är större än att en sådan sak skulle inträffa :/ Så jag fick gott bita ihop. Vill lova att jag var ruskigt trött när morgon skiftet kom och löste av oss, men stannade trots detta kvar i cirka 40 minuter för att prata lite med sweetie ;)

Färga Emmas hår snart sen blir det jävlar i mig vila resten av kvällen tills jag ska på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback