Heime.


Äntligen hemma efter en lång dag på jobbet . . . eller egentligen kanske den inte varit så lång (åtta timmar som vanligt) men det har kännts väldigt seg i alla fall. Elle ringde och väckte mig i morse, frågade om jag var vaken och jag ljög och sa att det var jag. Sen frågade hon när vi skulle gå och jag svarade att halv sex väl blev bra? Men klockan är ju halv sex nu fick jag sedan till svar. Ojdå, skynda skynda! Dock hann vi i tid :)

Lördags kvällen hemma hos mamma var mycket trevlig. Började med att äta en massa gott; pizza, friterade lökringar, marinerade räkor, "lax snittar" (lax inlindad i tunnbröd med pepparrot och creme fraiche) samt några "knyten" med bland annat morrötter och nån mer grönsak - allt detta var mycket gott och mätta blev vi. Efter maten tog vi fram spel nummer ett, som jag tyvärr inte minns namnet på, Emma och Karin vann . . . Efter det plockade vi fram Pictionary (favoriternas favorit!), pausade mitt i spelet för lite efterrätt, friterad banan med glass och spelade sedan färdigt, denna gång var det jag och mamma som kammade hem segern :)

Blev inget jobb för min del igår, var alltför trött för att ens orka tänka på Acb. Låg istället i sängen heeeela dagen, ruskigt skönt och ruskigt välbehövligt! Vid halvåtta traskade jag och Elle bort på Ica för att inhandla lite "godsaker för kvällen, marängsvisch, mumma. Gick hem till mig och åt onyttigheterna samtidigt som vi kikade på "Ensam mamma söker", börjar bli spännande nu ;) Efetr det blev det film, Djävulen bär Prada, helt okej film dock lite förutsägbar men helt klart sevärd! Pelle kom ner och joinade och efter att Elle gått löste vi lite Sudoku (vadå pensionärsvarning!?, men det är faktiskt rätt skoj) och efter det blev det tre raka omgångar Yatzy, där jag stog för segern i två ;P Gick och la oss och pratade en stund och sen var det sovdags.

Sitter nu i soffan och känner att jag om en mycket snar framtid kommer att somna :/ Egentligen vill jag inte det men tror fan att jag måste . . . hade ju tänkt städa sen och då vore det bra om jag hade lite extra krafter för nu är det allt annat än fint här hemma :/

PUSS PÅ MIN PELLE!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback