Finaly!


Oh my God, när var sist jag var hemm själv en fredagkväll?! Kan inte minnas när . . . faktiskt skönt, ligger i soffan nu och slappar lite, är helt slut i kroppen.

Igår var det besiktingsdag på Audin. Tror ni den gick igenom? Just de ja, helt rätt, den gick inte igenom . . . samma fel som sist, avgasvärdena som är för höga. Dock vet jag (eller inte ordagrant jag) vad som ska göras nu, mest troligt är det . . . hum . . . lambdasonden (hette det så) som måste bytas. Vad jag förstod av besiktnings nissen är det en skruv, alltså det är en skruv som måste bytas, han trodde det kunde ta runt tio minuter :/ Och vet ni vad den lille (?) fan kostar!? Nånstans mellan 1000-1500 kronor. Vilket rån. Jaja, om det blir bra av det så är det ju värt priset för då har jag ju ändå fått bilen billigt.  Efter besiktningen blev det mat på staden med Emma, Marielle och Kristina, tacos (för andra gången samma dag), gott gott. Efter maten blev det en tur genom staden "pojk" affärer. Hade fått i uppdrag av Pelle att hitta nån t-shirt åt honom, ett uppdrag jag mer än gärna åtog mig :) Hittade två riktigt snygga tishor sen blev det en tur på bolaget och tillsist åkte jag hem. Väl hemma igen blev det påhälsning hos Ellinor där Danne var. Satt och pratade lite om "prickiga kallsonger" tills Danne var tvungen att åka. Jag och Elle tog oss då en tur på Statoil och gick sedan och hälsade på vår gemensamme granne och arbetskamrat Robin. Spelade tv-spel, pratade samt flyttade över saker från gamla datorn till den här. När jag kom hem blev det lite mys med Pelle och därefter sova.

Trodde i morse när klockan ringde att det var en hemsk mardröm som jag fastnat i. Kändes allvarligt som att jag skulle dö om jag ens tänkte tanken på att kliva upp ur sängen. Men men, nöden har ingen lag så jag var tvungen. Traskade bort på jobbet med Elle och levde sedan rövare där de nästkommande åtta timmarna :) dagen har gått fort och det har blivit en hel del goda skratt och pinsamheter (hum). När klockan blivit två kunde vi ta vårt pick och pack och bege oss hemåt. Sällskapade med Elle och Robert, följde med dom på bolaget en sväng för att sedan inta ryggläge i Elles soffa en liten stund. Vid fem tiden kom mamma, Bengt och Marcus och hälsade på mig. Bengt skruvade upp en "hängare" till gardinstången i vardagsrummet och jag lekte med Mackan. När dom gått började jag städa. Putsade fönster, satte upp gardiner, dammtorkade lite samt dammsög - och nu är det klart! Blev riktigt mysigt faktiskt!

Ligger nu som sagt i soffan och bara slöar. Ruskigt skönt! Är helt slut i kroppen efter den här veckan. Ångrar nästan lite att jag tog på mig att jobba både i morgon och på söndag, men men, bara att bita ihop, sen blir det ju pengar och det är aldrig fel :) Kommer även att jobba hela nästa helg, varav en dag på bolaget. Måste komma på att gå in där nåt i veckan för att få nån nyckel och bli lite introducerad i hur man öppnar/stänger, samt att jag skulle ha uppdaterat mig i vad som finns i sortimentet, var en hel del nyheter som det lät :) Barnvakt åt ongan i morgon kväll med Emma, ska bli skoj!



Pelle kom nu, jag vill mysas ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback