Pokrandet.


Gårdagens arbetspass var överjävligt tråkigt! Fy fanken . . . men jag härdade och har nu åtta övertidstimmar den här månaden :) Efter jobbet blev det vila, fram till halv nio ungefär (oops!) då Martin ringde och frågade om jag kunde tänka mig att vara chaufför åt honom, Stefan, Tomas och nån fler pöjk upp till Vemdalen där det visst var nå kalas. Överlade lite med mig själv en stund och kom tillslut fram till att det nog skulle bli det roligaste den kvällen skulle ha att bjuda på. Susade iväg neråt Rätan/Handsjön och parkerade vid halv tio på Martins gård. Satt inne hos honom och småpratade lite för att sedan påbörja färden mot V-dalen. Hittade igen kalaset, lämnade grabbarna och åkte själv till Böle där jag fått nys om att pappa och Ulla var och förlusatde sig med några vänner. Mycket riktigt, där var dom :) Satt och pratade tills klockan blev halv två och Martin ringde och ville hem . . . Tackade för mig och gick ut och satte mig i bilen. Backade ut från gården och skulle fortsätta uppför baken (deras stuga ligger "i mitten" av en rätt brant backe" men tar mig ingenstans, bilen bara slirar och jag glider bakåt . . . När jag inser att jag varken kan ta mig framåt eller bakåt (bilen stod farligt nära en tall) var det bara att gå in och ropa på pappsen som i sällskap med Tommy och Freddan kom till min undsättning - Taaack! Under min färd upp till Vemdalen igen ringde Stefan och frågade vart jag var och berättade sedan att de inte längre var välkommna på festen då det blivit bråk . . . ovanligt pöjkar! . . . Nåja,hemfärden gick bra och jag var hemma i Svensta igen vid halv fem (hur kommer det sig att det blir så jäkla sent varje gång jag är chaufför åt dessa människor?).

Idag har jag och Pelle varit i stan. Åkte till Barnens hus i hopp om att hitta några julklappar åt William och Marcus men gav rätt snabbt upp :/ Därefter blev det OnOff, Rusta, Intersport och Matpiraten :) När vi återigen var hemma fixade jag i köket lite, möblerade om i skafferiet och packade upp maten. For sedan toll mamma och därefter med henne, Wille och Marcus vidare till Brånan där det var klädparty etc på byggdegården. Shoppade julklappar till Wille och Marcus, skit coola kallingar samt en "dress" åt dom var (tröja och byxa) + ett tufft pannband åt Pelle :) Resten av kvällen har jag spenderat i soffan med Pelle som dessvärre var tvungen att ge sig iväg på jobbet klockan 22 :/ Dock har jag lagt ner en del tid med mitt pokrande då jag efter ett lång uppehåll återigen blivit fast i detta då jag tittat på när Pelle spelat. Jaja, det är ju roligt och man kan ju faktiskt gå + . . . vilket inte jag gjorde men ändå ;P

PUSS PÅ PELLE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback