It might be winter outside.


Men kära nån vad det snöar/har snöat ute (i och för sig förstod no nog att det inte var inomhus jag menade). Man skulle bokstavligen kunna säga att det vräker/har vräkt ner . . . och jag blir så glad så! Äntligen en riktig vinter :) Och en riktig julafton med mycket snö, dessvärre kommer inte jag att vara hemma över jul då jag och familjen på moderns sida ska åka upp till Lyxele - Hotell Lappland och vara där över julhelgen, men förhoppningsvis (mest troligt) har dom snö även där.

Försov mig idag, helt otroligt när man börjar två . . . men jag kunde inte sova igår, tröttheten infann sig inte förrän klockan åtta i morse, heja heja! Hoppas det går bättre nu i natt.

Fredag i morgon = sista arbetsdagen för veckan, skönt med helg, känns som att det var behövligt nu. Tråkigt nog jobbar vi till tio även i morgon, även fast det är fredag . . . fast egentligen spelar väl inte det så stor roll, har ändå inget inplanerat. Pelle filuren ska iväg på glöggprovning, hoppas han och grabbarna får skoj :) Själv ska jag som sagt jobba och efter det hade jag tänkt julstäda och kanske ta mig ett glas vin, kvalitets tid med mig själv var ett tag sen och det kan faktiskt vara skönt emellanåt. Dessutom tycker jag om att julstäda, lägger då in all julmusik jag har i en playlist och sen får det rulla samtidigt som jag går omkring och småsjunger och pyntar :) Julpynta är nog bland det roligaste jag vet, är ju hur kul som helst att sätta upp en massa ljusstakar, stjärnor, kulor etc i fönstern och göra det mysigt, för det är just vad det blir, mysigt! Planen var att försöka ta mig upp i någorlunda tid i morgon för att hinna ner till förrådet och hämta upp sakerna innan jobbet, ska nog också då se till så allt som ska lysa lyser vilket kanske är bland det tråkigaste jag vet . . .

Julfest på lördag, skoj det ska bli! Ska åka in till stan rätt tidigt på lördag dag så jag hinner ta mig en tur på staden. Hade förhoppningar om att hitta en klänning att ha på mig kvällen till ära samt att Pelles julklapp förhoppningsvis ska inhandlas, Sophie följer med som råd ;P Pelle får jag väl släppa av vid något café eller något undertiden som vi kirrar klappen :) Sen vid två var det förfest hos Halvarsson/Persson - riskfyllt att börja så tidigt :/ Men jag har sagt att det inte blir någon "sommarbris" för min del i alla fall så det borde kanske gå bra, det är ju nämligen den som ställt till det de senaste gångerna jag varit ute . . . sen klockan arton var det då alltså dags för julfesten att ta fart på allvar, hoppas på en toppen kväll med alla kära kollegor :)

Nu ska jag läsa lite och sen förhoppningsvis sova, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback