Fest med da truckers :)


Igår var det äntligen dags för den efterlängtade truckfesten att gå av stapeln :) Gick bort till Ellinor vid 12 tiden för att börja på med maten. Kockade därefter till klockan närmade sig sex (dock med vissa små avbrott). Tre pizzor blev det; den första med köttfärs, bananer, lök, paprika och skinka den andra var det kyckling, lök, champinjoner, tomater, bananer, paprika och curry på och på den tredje var det bacon, skinka, lök, creme fraish och salsasås röra och givetvis en massa ost. Vi gjorde även i ordning en bricka med tre olika sorters korvar, en bricka med päron, vindruvor, apelsiner, gurka och morrötter och som pricken över i friterade vi lökringar. Matlagningen varvades med lite alkohol, en massa skratt och iordningställande av oss själva :) Jag som planerat att vara pirat ändrade mig och lånade delar av Sophies outfit istället eftersom hon ändrat sig från att vara sjuksköterska till att vara Fredrik Ljungberg (haha). Ellinor stog dock fast vid sitt val; polis.

Kvart i sex åkte vi upp på Acb för att sammanstråla med de andra festdeltagarna, vi som var där var; jag, Ellinor, Sophie, Pelle, P.Joe, Tommy, Harre, Pea, Ove, Lennart och Inge. Fick en välkomstdrink (wiskey eller grogg) och därefter gick Tommy, "festfixarn", igenom kvällens program och vi blev indelade i lag. Lelle och Inge hade tagit med sig gurorna så innan tävlingarna tog fart spelade dom några låtar. Första tävlingen var golf, varje lag hade fyra bollar att slå igenom en pall. Slog man igenom bollen på vänster sida fick man ett poäng och på höger tre. Jag förvarnade min lagkamrat, Lennart, att jag har ruskigt dåligt bollsinne men lyckades till min stora förvåning sätta en trepoängare :) Efter tävlingen gick vi tillbaka till konferensrummet för att få i oss lite mer förfriskningar och även sjunga lite mer, även maten började intas då jag tror de flesta var lite hungriga. Tävling nummer två var frågesport, det var inte riktigt min och Lennarts starka sida och vi fick endast två rätt av sex. Ännu mera sång, musik och förfriskningar . . . Inför den tredje och sista tävlingen fick en från varje lag följa med Tommy bort till matsalen. Där inne stod fem ölflaskor uppställda på ett bord och vi förstod genast att det var ölhävning som väntade. Jag blev riktigt imponerad av mig själv och kammade hem en andraplats (ruskigt nära en vinst!) och peppade Lennart när jag kom tillbaka och sa att om han lyckades vinna skulle vi kamma hem segern på hela tävlingen . . . dessvärre blev han trea :/ Hehe. Efter det blev det en massa mer sång och jag sjöng för kung och fosterland.

Ingen aning om vad klockan var när Roger skjutsade ner oss på Draupner. Och jag har heller ingen aning om vad det blev med mig efter att vi gått in . . . men somnade gjorde jag i alla fall, la mig över ett bord och somnade :/ Vaknade till liv efter ett tag och sa med hög röst "nu ska vi dricka öl!" Dock var suget på fest och alkohol som bortblåst och jag gick mest omkring och drev resten av kvällen. Liftade med Stefan hem och vi gick direkt och la oss när vi kommit innanför dörren.

Vaknade vid tio idag inte allför pigg. Låg och pratade lite med Pelle innan vi gick bort till Ellinor för att länsa hennes kylskåp på dricka, prata om gårdagen och låna en mobilladdare. Pelle gick på Ica och jag plockade ihop lite här. Gick tillbaka till Elle igen för att låna en film som vi sedan kikade på samtidigt som vi åt maten som älsklingen hade kockat, kycklingsoppa som serverades med baguetter och ishavsröra - mumma!
Nu ligger Pelle och sover och jag försöker komma på något att fördriva tiden med . . . kanske ska ta och lägga upp lite bilder på Bilddagboken . . . om jag orkar . . .


Final på Ensam mamma söker ikväll - jag SKA titta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback