Ett inlägg.


Shit, inte likt mig att inte blogga på så pass länge . . . hum.
Har ju hänt en del sen sist, eller hänt och hänt men jag har gjort några saker i alla fall :)

1. FORUM!
Stannade hemma hela dagen från jobbet i fredags. Städade och tvättade hela långa dagen. Fick vid femtiden sällskap av Emma och Ralf, lite senare kom även Sophie. Kirrade outfiten för kvällen, sminket och började lite smått "dricka upp oss". Fick skjuts med moster upp på Skalet till Pelle och co's stuga där det blev mer förfest . . . and thats it för mig. Gick in på Skalet, tog ett glas vatten, spydde och blev utkastad . . . Pelle förde därefter tillbaka mig till deras stuga där jag sedan sov resten av kvällen - lyckat? NOT!

Minns knappt något av kvällen före när jag vaknade på lördagen . . . hej och hå, bravo!
Låg som en klubbad säl i princip hela dagen. Lite senare på eftermiddagen skulle jag följa med Emma till affären och upptäcker då att Nöjespasset är borta, kaputs veck! 2-0 till dig Ida! Ringde som en galning upp på Skalet för att ta reda på om någon möjligtvis hade hittat det eller om man kunde få ut ett nytt. Ingen hade hittat något pass tillhörande en Ida Norling och ingen kunde heller svara på om man fick ut något nytt, tack för hjälpen! Dock återfanns det lite senare . . . hehe. Tvingade på mig sminket och ett någorlunda leende som skulle visa att "yey, Skalet ikväll igen!" kroppen kände dock inte samma sak :/ Åkte efter många om och men upp igen, sugandes på en och samma öl hela vägen. Träffade älskling och gick tillsammans med honom bort till en stuga för lite förfest då vår chaufför för kvällen kalvade till det och körde i diket då han skulle vända på en väg, haha! Förfesten ja . . . eftersom inte Festprissan-Ida var med satt jag mest och . . . satt. Pelle och Ralf blev trötta så dom hittade vi liggandes bredvid varandra lite senare, hihi så sött. Vid tio ansåg jag och Emma att det var time to go, väckte Pelle som också ville följa men fick inte liv i Ralf så han blev kvar. Inne på hotellet var det mycket folk. Drack några drinkar, dansade några danser, pratade med lite roligt folk - och så var det med det. Pelle återvände till hans stuga, Emma försvann och där stod jag ensam kvar. Tänkte i mitt stilla sinne att det inte gjorde nåt att jag var ensam eftersom jag ju kunde dansa som jag inte gjort på hunda år, men det var inte så kul som jag hoppats på och med för lite alkohol i kroppen blev det tillslut bara jobbigt att vistas där inne på grund av den otroliga folkmängd som letat sig dit. Gjorde några tappra försök till att få tag på både Emma och en chaufför hem, båda utan några som helst goda resultat. Blev less och bestämde mig vid ett tiden att åka ner till P och vänta i hans stuga tills klockan slog två och placet stängde. Raggade skjuts ner (de cirka 150-200 metrarna) och såg till min stora lycka/förtret att Emma också var där - tack kära du för att du sa att du gick dit. Nåja, hon var nu återfunnen, nu skulle hon bara gå tillbaka till hotellet för att hämta sin jacka och sedan ringa. Satt och väntade samt försökte få tag på någon hygglig jäkel som kunde tänka sig att vara min/vår chaufför för natten, hittade tillslut till min stora lycka en, Marcus Lindblom, mannen hela dagen/natten ;) Efter att ha letat upp Emma, som vid det här laget befann sig i stugan vi förfestade i (ja hon hade glömt de hon sa om att ringa och letade istället upp en efterfest) kunde vi äntligen åka hem!

Klev inte upp förrän klockan var tre i söndags . . . tur att vi tar till vara på dagarna . . . men ibland (ibland är rätt ofta för mig och Herr Högström ;p) får man ligga länge! Nåväl, eftersom det var Farsdag packade jag, Emma och Raffe in oss i Volvon aka. biljäveln och åkte till Rätan där det bjöds på god middag, kaffe och tårta :) Under vistelsen i Rätan skickade Renner ett sms dä han fågade om jag ville byta skift med honom den kommande veckan (den här veckan alltså) och det ville jag mer än gärna, dels för att återförenas lite med the oldies och dels för att få sovmorgon på måndag. Kom hem igen vid nio och fick sedan vid tio besök av Pelle. Mumsade varma mackor och kikade på film.



Jaa, hittills har väl veckan rullat på ganska bra. Roligt att jobba med godingarna på skiftlag 3(?) igen :)
Nu ska jag lösa lite Sudoku . . . brukar vara ett bra sätt att bli trött på, om inte annat kan jag ju alltid vrida på ett Rederiet avsnitt, ja jag vet, för något inlägg sedan skrev jag att jag inte kunde somna till det men nu har motsatsen bevisats - det går!

PUSS PUSS på min Pelle - Probably the best boy in the world!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback