En morgon med Pelle.


Dessa veckor då Pelle jobbar natt och jag själv eftermiddag blir det inte mycket till sömn för min del . . . En vanlig dag går till enligt följande;

* Klockan två befinner jag mig på Acb och ska precis till att påbörja en åtta timmar lång arbetsdag/kväll.
* Jobba jobba jobba . . .
* Vid kvart i tio kommer Herr Högström inglidande i fabriken :)
* Tar en kopp kaffe med honom och berättar lite om min dag etc.
* Kommer hem till lägenheten vid halv elva kanske (beroende på hur länge jag stannat kvar, ibland kan det bli över en timma). Fikar lite och lägger mig i sängen med datorn.
* Skickar några sms till Pelle och avslutar det hela med "Nä nu ska jag försöka sova lite tills du kommer. Puss"
* Somnar oftast väldigt sent, sällan tidigare än halv två - två :/
* Vaknar strax efter sex då Pelle kommer och kryper ner i sängen.
* Ligger och pratar eller tittar på film med honom fram till halv nio - nio.
* Sover till halv ett och lyckas med nöd och näppe då ta mig upp för att sedan åka på jobbet igen till klockan två . . .

I ärlighetens namn är det lite påfrestande för kroppen . . . denna ojämna sovrutin. Men det är sååå mycsigt att ligga där i sängen på morgonen och prata och bara va ;) Det hela skulle i och för sig kunna underlättas om jag somnade tidigare om kvällarna, kanske ska prova de nästa gång han jobbar natt och jag eftermiddag (?)


Sitter just nu och äter lite flingor och mjölk samt inväntar ett samtal från min käre vän Daniel Berglund. Har dock en känsla av att jag kan komma att få vänta länge på detta samtal då han inte lät alltför pigg då jag för cirka en timma sedan ringde honom.


Ikväll åker älski upp på Skalet för att förlusta sig lite. Han och några av hans kompisar har hyrt stuga där uppe över helgen. Kommer kännas extra omotiverande att gå på jobbet idag då man vet att dom är där och festar :/ Dock hoppas jag att han får hur skoj som helst, det är han alla gånger värd! Sen är det ju inte så länge kvar innan även jag befinner mig där uppe - Men längta!

Nä kirra fejset nu då kanske .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback