It was a joke!


Hämnden är ljuuuuuv!
I morse när jag kom hem efter en natts arbete på Acb var jag så trött så jag i princip ramlade in genom dörren, raglade bort till toaletten, hittade med nöd och näppe min tandborste - borstade tänderna snabbt och spillde en massa tandkräm i handfatet för att tillslut handlöst falla ner i sängen och genast in i en djup sömn . . .
Okeeej, jag erkänner, det var inte så det gick till, men jag var väldigt trött när jag kom hem så jag skyndade mig allt jag kunde för att så fort som möjligt komma ner i sängen.
Håller just på att somna när ytterdörren rycks upp och Pelle kommer in och ropar "Är du klar?"
Om jag är klar, klar för vadå?
Promenaden säger han och hoppar bokstavligt talat på mig, därefter följer en massa tjat om allt mellan himmel och jord, det var allt ifrån att gå ut och gå, spela yatzy och kika på film med mera, detta varvar med en massa pussar :) Haha, fick 110 stycken på en gång, inte dåligt Pelle :P
Jaja, åter till saken, jag försöker gång på gång förklara för energiknippet bredvid mig att jag måste sova eftersom jag senare på dagen skulle vara barnvakt . . . detta utan vidare framsteg.
Tillslut har han även fått mig pigg så jag säger att okej, vi går väl ut och går då. Pelle flyger nästan ur sängen med ett stort leende på läpparna (undrade faktiskt om han var sjuk . . .), tar på sig kläderna (som han bara för några minuter sedan tagit av sig), kutar ut i hallen och tar på sig jackan, ropar till mig och frågar om jag snart är klar.
Jag i min tur har inte hunnit fått på mig mer än bh och linne, och precis när jag är på väg att ta på mig ett par byxor kommer Pelle tillbaka, tar av sig alla kläder och lägger sig i sängen igen (!!!)
Orkar inte i detalj berätta vad som sedan hände men det hela slutade med att jag blev sur för att han lurat mig till att gå upp när jag i själva verket borde sova så jag gick och la mig i soffan. Gick dock bara efter någon minut tillbaka till sängen, svårt att hålla sig ifrån den där människan, hihi.

Men som jag skrev där uppe - Hämnden är ljuuuuuv!

Jaja, nu är vi vänner (eller jag är vän men han, han var nog aldrig ovän med mig . . .), myste länge i sängen idag när vi vaknade, sen stack underbarast iväg på Ica och köpte Ost&Skink sallad till mig.
Och nu sitter jag här, Pelle är iväg och leker med något av sina fordon med Mårten och Matte och själv ska jag snart gå bort till mamma för att sedan tillsammans med henne ta en promenad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback