Heeelt otroligt!



Att Serbien vann är för mig fortfarande ett mysterium, låten var inte det minsta bra, inte i närheten av att vara en schlagerlåt och kvinnan som framförde den då? Men herregud! Sen är det ju förjävligt att länder/folk inte röstar på bidrag för att dom tycker att dom är bra, nej nej, vi röstar på grannlandet även fast de klär sig i någon Teletubbie kreation och har en låt man inte skulle vilja lyssna på ens under pistolhot! Sen när blev ESC en sådan tävling?

Sverige hade ärligt ett av de bättre bidragen och jag var bombsäker på att vi skulle hamna på topp tio i alla fall, men ack så jag bedrog mig . . . vi måste kvala nästa år och detta tack vare att denna tävling är fylld av mygel (!) Jag och Pelle satt och kikade igår och frågade oss själva om det kanske var vi (han och jag) som bara hade konstig musiksmak? Sverige gav ju trots allt Serbien, var det 10 poäng. Hum. Sen började jag fundera kring hur det hade gått om vi skickat After Dark - Onani (eller vad den heter) kanske det hade gått bättre då, för det är ju tydligt, desto mer oseriöst det är desto större chans att vinna. Men vi kan ju tacka vår vapendragare Norge för tolvan de gav oss, tack, det var verkligen otippat.

Jaja, ingen idé att sitta och beklaga sig, röstningen är gjord och en vinnare har korats :/ Men till nästa år hoppas jag innerligt att Europa har tagit sitt förnuft till fånga, det kan ju inte fortsätta såhär! Haha, läste nyss på Expressens hemsida: Pecka Heino rasar mot Kristian Luuk. Tycker inte att Luuk tar tävlingen på allvar. "Varför siter han där om han tycker att det är så töntigt." Men snälla lilla Pecka, det ÄR töntigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback