Nu då?

Har försökt mig på att skriva ett inlägg här ett x antal gånger sedan i söndags men det har faan inte gått att publicera . . . så bara så alla vet så kommer helgens historia bli rätt kort. Har skrivit två rätt långa inlägg om den men båda har försvunnit (!)
Är i alla fall nästan nyss hemkommen från ännu en dag på Acb, har gått riktigt bra, börjar nästan känna mig lite duktig nu som materialare, robotarna och jag är ett bra team ;P

Helgen då.

Skotern - Hämtades av mig och pappa i fredags i Åsarna, körde en sväng senare på kvällen och kan inte direkt säga att jag blev imponerad, dels för det fruktansvärt dåliga föret på sjön som gjorde att jag ramlade av den två gånger samt att den började koka två gånger (!!) Gaah! Jaja, den är nu tillbaka i Åsarna igen för lite service.

Pimpeltävlingen - Vaknade vid åtta i lördags morse, gick upp och gjorde lite frukost och kurade därefter ner mig i sängen igen och kikade på Pip-Larssons :) Upp igen vid nio, klädde på mig etc sen bar det av bort till "Gammelgårn" där tävlingen skulle komma att hållas. Jag och syster fick i uppgift att sölja hamburgare/korv vilket vi gärna gjorde eftersom vi då skulle få stå med Niclas, hehe. Fiskade igenting eftersom vädret inte var att leka med, blåsigt och kallt, dock tittade solen fram emellanåt och värmde lite. Slutade dock med att även jag fick mig ett pris, en buff med Polaris tryck (som jag faktiskt hade tänkt köpa i fredags).

After fish - Äntligen, nyduschad beger jag mig bort till Micke och Erika för lite förfest, men innan festandet kom igång var det sminkning som gällde. Ny sminkade och fina sitter vi och småpratar lite och sjunger en del :) Skoj! Åker bort mot "Gammelgårn" igen vid halv sju där den kommande middagen ska hållas. Äter och dricker gott och har hur skoj som hellst! Dansar som aldrig förr så fötterna började värka, men det bjuder jag fan på!

Efterfesten - Efterfest at Olofssons, njaaa, roligare har jag väl varit med om. Fick till att börja med vänta hur länge som hellst på att få komma in och väl inne är det inte särskilt roligt så jag valde att åka till Klövsjö istället. Hann då på vägen upp dit med en tur ner i diket, eller en snödriva kanske är med passande, vägen svängde men inte Johan skulle man kunna säga, jaja, med oss gick det bra, värre med bilen som fick två bucklor och en trasig skärm . . .

En mycket rolig helg var det alltså, fler sånna tack!
Får hoppas på en lika rolig helg nu till helgen då jag, syster och Marielle ska upp på Skalet på fredan och sen på invigningen av Värdshuset på lördan :D Läääängtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback