I'm going down down down . . .


Underbart Underbart Underbart - Kan beskriva denna helg med hjälp av ett endaste ord, Underbart!
Länge sedan en helg blivit såhär pass lyckad som denna blev :)

Vemdalsskalet i fredags var verkligen något alldeles extra, jag, Emma och Melle förfestade lite at Melles och fick sedan skjuts upp av min käre vän Renner - thanks!
Just de ja, innan jag går vidare måste jag bara berätta att jag ännu en gång lät syster gå loss med saxen på min hjässa under en förfest, dock blev resultatet bra och min lugg ser nu bra ut efter en omgång med plattången :)
Hur som haver, väl uppe i Vemdalen inser vi att vi inte missat Linda (Begntsing) som skulle spela, jaja, vi får väl betala dom där onödiga pengarna för inträdet då . . . nu när vi ändå är här.
Hänger in jackorna och skyndar oss upp, Emma har då försvunnit från mig och Melle så vi går runt och kikar lite efter henne, hittar henne tillslut på stora dansgolvet i baren (var annars?!) Haha.
Träffar på en allt annat än nykter Steffe som bjuppar på champagne, vi tackar och tar emot och höjer sedan våra händer och utbringar en stor Skåååål!
Lilla dansgolvet är fyllt av glada ungdomar som alla dansar och ser glada ut :D Emma och jag som älskar att move our bodies hakar snabbt på.
Blir bjuden heeela kvällen lång, första gången som tre stycken kommit fram och frågat om jag vill ha något från baren på indre än tio minuter, haha! Såg lite av Linda, dansade som fasen, träffade en massa roligt folk, drack en massa goda drinkar och bjuppade syster på Tequila :) Hade hur skoj som helst! Men som vi alla vet varar inget för evigt, och hur mycket jag än ville att klockan skulle stanna gjorde den inte det så till slut var det dags att gå ner och plocka ut jackan för att sedan bege sig med Renni hemåt Svensta igen, sov hela bilfärden och när vi tillslut kommit fram till Svensta talar jag vänligt men bestämt om för Mr R att jag är absolut för trött för att orka bära med mig vinet som jag hade i bilen upp till lägenheten . . . hum, jaha för det var säkerligen jobbigt att bära.

Lördag morgon vaknar jag av att en desperat Sophie försöker väcka mig, hon hade då ringt Elliii för att få lite hjälp med uppväckandet, haha. Kommer efter många om och men upp, äter en macka och ringer till Göran och ber han komma och hämta oss, vilket han snäll som han är gjorde :)
Arbetsdagen på Acb gick som en dans, jag, Elle och Sophie skrattade oss igenom hela dagen, haha! Älskar verkligen dom flickorna, ojojoj så roligt man kan ha med dom!

När vi jobbat klart åker vi hem, packar ihop lite saker samtidigt som jag försöker hitta någon som kanske skulle kunna ta med sig mitt vin ifrån staden, utan vidare resultat. Kastar oss in i Volvon som snällt står utanför och väntar, svänger in på Ica en sväng och inhandlar ingredienser till middagen och fortsätter sedan vår färd mot Rätan. Väl framme i Rätan raggar vi skjuts med Krillo till Turingen. Kockar mat och dricker vin för att tillslut avnjuta den goda mat som vi lagat, Enchiladas med sallad och dressing - mums!
Duschar och göra oss så fina så och liftar sedan med Mikael Sundberg till Handsjön där förfesten fortsätter med trevligt sällskap :) Efter ett tag tryckte vi in oss allihop (tio personer tror jag) i Johans lilla hundkoja (?) och brummade mot Rätan. Gick in på värdshuset och fick en smärre schock! Efter renoveringen hade ett nytt värdhus trätt fram, ett värdshus som numer kan mäta sig med stilrena inneställen! Det var sååååå fint! Helt i min smak!
Dansade en massa och hälsade på alla roliga männisor. när klockan blivit två var det dags att bege sig till Handsjön igen för efterfest, satt och sjöng och lyssnade på när Marcus spelade underbar musik på sin gitarr.
Slutstation för min del blev Överturingen med Marcus ;D

Sov länge idag, låg och myste i sängen och fick höra på Marcus låtar som kommer att vara med på den kommande skiva, MYS! For hem till Rätan någon gång på eftermiddagen, gjorde inte mångaa knop inte, åkte upp och hämtade Emma och Marielle vid golfkrogen, gick på macken en sväng, åt middag och lurade med mig Emma ut på en skotertur på sjön. Satt och pratade ungefär en timma om helgens alla bravader och kom fram till att det var en mycket lyckad sådan! :D  
Är nu hemma i Svensta igen, sitter vid köksbordet med Sophie mitt emot, lyssnar på Gyllene Tider och skriver lite blogg, perfekt på en söndag kväll ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback