M m m, just like it!


Dagarna i Östersund har varit underbara! Har verkligen ändrat uppfattning om den staden. Förut var jag så anti maan kan bli, nu har jag dock ändrat uppfattning och skulle faktiskt kunna tänka mig att flytta dit. Vore helt och hållet underbart att få bo där tillsammans med Pelle :) Jaja, vi får se hur det blir med det hela, drömma lite kan man ju i alla fall.

I fredags kom jag dit, skyndade mig med sminket och allt för att så fort som möjligt kunna dra mig ner på staden. Väl nere ställde vi oss i Larrys oändligt långa kö, var nästan framme vid ingången när Pelle kommer fram till oss och säger att vi ska gå vidare, jaja. Strosade fram och tillbaka ett tag för att slutligen hamna i Ovikstältet där det som vanligt var "fullt ös medvetslös!" riktigt skoj och en massa roligt folk. På hemvägen passade vi på att köpa med oss varsin Älgwrap med blåbärs aioli - underbart gott!

Lördagen påbörjades rätt lugnt, gick ner på Stråket med Sophie och David och åt lite, följde därefter med dom för att kika på deras nya lägenhet, ooh så fin den var! (Inte annat än att man är lite avis...) Åkte hem till Rådhusgatan, svo en sväng och fick därefter sällskap av Pelle. Gick på Raggarn en sväng och for därefter in till stan. Gick och beställde biobiljetter, Transformers, och gick sedan till stortorget för att kika på lite folk en sväng medans vi väntade på att filmen skulle börja. Filmen var för överigt hur jävla bra som helst, jag är verkligen såld och har mer än en gång önskat att jag också var en robot . . . efter filmen blev det lite mat, langos och tillsist hemgång.

Igår låg vi och drog oss rätt länge, vilket var underbart skönt! Minns inte sist jag inte var tvungen att ställa någon väckarklocka :/ Upp för att fräscha till sig lite, Sophie ringde och frågade om vi skulle hitta på något, och ja visst, vi är på! Gick in till stan och ner på stråket, åt underbar grillbuffé och tog sedan en sväng på staden, Pelle gick till sin systers lägenhet och jag och Sophie ner på stråket igen. Kom alldeles lagom till att Ständut skulle spela i Ovikentältet, beställde varsin öl och satt sedan och njöt av underhållningen. Några öl senare var vi påväg hem för att ställa oss i ordning för kvällen. Kom ner till stråket igen vid nio tiden, träffade det första vi gjorde på Pelle och co. Drog sedan vidare, hittade inget som fångade vår uppmärksamhet så vi satte oss i gräset i badhusparken en stund, drack lite vin och hade trevligt. Halv tio skulle Patriks Combo spela på Stadsgården och cirka kvart över nio satt vi bänkade och inväntade bandet. Fick sällskap av Pelle, Olof, Bubben, Jörgen och Stefan. Hade en grymt rolig kväll från början till slut och somnade gott i min Pelles armar senare på natten.

Idag har det varit en lugn dag, vaknade halv åtta av att Pelle var påväg upp ur sängen, stackarn kunde inte sova mer. Jag gick upp även jag och flirtade lite snällt med Pelle om att "visst vore det gott med något att äta...tänk om någon ville åka på Raggarn..." Ängeln åkte iväg och kom efter ett tag tillbaka med en ost&skinksallad, en baguette, två kanelbullar och två color, mums! Perfelt start på dagen. Låg och mös ett tag i soffan och gick sedan och duschade. Vid ett åkte jag hemåt och vid tvåtiden var jag i Rätan. Sitter här på Gröngatan nu och väntar på att maten ska bli klar . . . låter som att den snart är klar, fem minuter :/ Undrar om jag överlever så länge . . .

Nu ska Kristina skjutats till bussen.

Tack för mig tack.


Kommentarer
Postat av: Erika

Hallå där,jag såg er allt i tidningen igår, du och söffa.

2007-07-24 @ 21:43:03
Postat av: The owner

Haha, visst var vi fina ;P

2007-07-24 @ 22:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback