Jag och Han.


Ligger i sängen och bara njuter av Bruce Springsteens underbara stämma som skrålar ut genom högtalarna, just för tillfället är det "Thunder Road", riktigt bra. Fick nåt ryck idag och var bara tvungen att ladda ner en massa massa album med honom, kom ju på det igår att jag nästan inte har nån musik med honom på den här datorn, alla är kvar på den stationära . . . men NU kan jag återigen njuta av skönsången! :) Haha, ganska tufft egentligen, jag kan inte påstå att jag varit något vidare värst fan av honom tidigare, visst har man väl tyck att "Born in the USA" har varit bra men thats it. Så nu i vintras när vi började umgås med Martin och co blev jag introducerad för bruce på riktigt och böev helt såld! Det började lite smått med "I'm going down" och "The River", två låtar som för övrigt är ruskigt bra (!) och har därefter bara fortsatt. Bruce är som jag skrev som svar till en kommentar jag fått, mannen hela dan, hans musik funkar i alla lägen vare sig man är ledsen, glad, på festhumör etc etc. så låter det alltid lika bra!


image97

Hey little girl is your daddy home
Did he go away and leave you all alone
I got a bad desire
Im on fire

Tell me now baby is he good to you
Can he do to you the things that I do
I can take you higher
Im on fire

Sometimes its like someone took a knife baby
Edgy and dull and cut a six-inch valley
Through the middle of my soul

At night I wake up with the sheets soaking wet
And a freight train running through the
Middle of my head
Only you can cool my desire
Im on fire

/ I'm on fire - Bruce Springsteen

Kommentarer
Postat av: natalie

Jag håller helt och hållet med! Han passar alla tillfällen och han är helt underbar! <3 Tänk att se han Live typ 1985 ;D

Postat av: natta

Bruce har ju tva konserter pa Ullevi i sommar :) och en nu i Decembert. Ska du dit ? :)

2007-12-07 @ 17:34:17
URL: http://dudelookslikealady.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback