Farmor.


Har just kommit hem från Böle, har varit där och grattat min fina farmor som fyllde 71 idag . . . ojoj, hon börjaar bli gammal, men ändå så fruktansvärt pigg och allert. Hon bjöd i vanlig ordning på supergod mat. Först var det grillat kött, potatisgratäng, bakad potatis, sallad och sås - mums! Sen till efterrätt var det päron med nån röra med nötter på som serverades tillsammans med glass och/eller vaniljsås. Gott gott, mätt som tusan nu, lär väl klara mig ett bra tag på allt det här, hehe.

Dagen påbörjades på Svensta café för lite frukost, bestämmde oss för att åka in till stan en sväng och susade efter fikat iväg in mot Östersund. Var på ÖB, rusta och buketten. Hittade lite nödvändigt småkrafs, såsom disktrasor, skurmedel, tvättmedel, en matta, blommor och krukor (och some other stuff). Hann dock inte med allt jag skulle så minst en sväng till blir det alla gånger inom en snar framtid. Om inte annat har jag ju planerat in ett IKEA besök till veckan, vill inte Pelle följa så har jag ju alltid mamma min kära mamma :) Hade även tänkt spendera lite tid i Rätan till veckan, var alldeles för länge sedan jag var där . . . saknar min pappa och alla andra med för den delen!

Gruvar av mig lite nu för att gå upp till gamla lägenheten nu, ja just de ja, har ju flyttat nu, inte allt dock men nog är jag en bra bit påväg i alla fall :D Och det mycket tack vare Pelle, haha, han som får pusha på mig. Skulle i alla fall ha varit upp och hängt ur en tvättmaskin, samt satt på en ny, gäller att passa på så länge man har tillgång till egen tvättmaskin, för att gå ner till den där äckliga tvättstugan avstår jag helst ifrån :S Nä, nu ska jag njuta vidare av Takida, skriva ett blogginlägg till (ni vet, mina roliga frågor och svar som jag nyss snodde från Natalie, hehe).

Jaja, so long folks!

Kommentarer
Postat av: Erika

Våga inte komma till Rätan utan att hälsa på mig. Kan vi inte ta värdshuset någon helg?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback