Dear Mr President.


Så var den sista dagen på det monopolägda företaget, Systembolaget avklarad då :) Känns ûberbra vill jag lova! Och den tjugofemte augusti kommer det att kännas ännu bättre när kulorna rullar in :)

Åkte ju in till staden i onsdags med syster efter jobbet. Tog en sväng i lite affärer för att se om där fanns något skoj att inhandla inför kvällen, och jodå, ett linne, två t-shirts, hårfärg och (kanske viktigast av allt) alkoholen ;P Hem till lägenheten för att påbörja färgningen av mitt hår. Denna gång var det framförallt utväxten som skulle tas itu med men även resten av håret (färgade som sagt denna gång, inga slingor alltså). Både jag och Emma var rätt övertygade om att det skulle bli orange, iaf utväxten . . . MEN, hör och häpna, det blev blont, visst, några inslag av ornage kan man kanske se ja men jag är helt klart nöjd! Varvade sminkningen med alkoholande. Sophie kom ner och joinade och när vi tre kickor var färdiga beställde vi taxi och begav oss bort mot Yrancampingen där Pelle och co skulle vara . . . trodde vi. När vi kom fram till campingen upplyste några vakter oss om att vi var tvugna att ha någon som bodde där som kom och mötte oss . . . jaha, jag ringde Stefan och bad han komma, han frågade vart och jag sa åt honom att börja gå mot Jamtli. "Aldrig i livet Ida, det orkar jag inte!" Nähä, tack för den liksom. Efter att jag tjatat ett tag på honom gick det upp för mig att det inte alls var YRAN campingen dom bodde på utan ÖSTERSUNDS! Haha, jaja, ringde taxi igen men äntetiden på att få en bil ditskickad var 40 jävla minuter! Liftade av glatta livet och lyckades tillslut stanna en bil med tre killar som kunde skjutsa oss bort mot söder - taaaack! Väl framme på campingen tog det inte lång tid förrän vi hittade sällskapet. Hade riktigt trevligt i någon timma. Ringde taxi och åkte in mot staden. Ner på stråket, in på Statsgården där det verkligen var smockfullt av folk . . . näst intill omöjligt att ta sig fram. Lämnade Statsgården och begav oss mot Gamla Teatern där bland andra Pelle skullle vara :) tappade dock bort Emma och Sophie :/ Satt inne på G:a ett tag, ut igen, hälsa på folk och tillsist den obligatoriska älgwräpen, gjorde även ett tappert försök att ta oss in i Ovikentältet men gav upp. Köpte istället en gigantisk popcorn "låda", omg, men gott var det! Åkte sedan raggarbil hem, haha, rätt tufft att cruisa omkring med nedcabbat tak ;P

Började torsdagen rätt lugnt, jag, Emma och Pelle åkte in till stan och ner på Stråket. In på TC och träffade Stefan. Bubben och Magnus som satt och åt. Fick höra av dom att Patriks Combo skulle uppträda 40 minuter senare på Statsgården så vi gick dit, tänkte i vårt stilla sinne att vi kanske kunde kombinera mat och underhållning, ack så fel vi hade, tydligen hade resten av Östersunds invånare tänkt precis samma sak så vi struntade i det, gick istället tillbaka till TC flr att än en gång njuta av deras underbara grillbuffé. Tog en sväng bortåt tivolit, åkte två karuseller och begav oss sedan upp på stan igen. Pelle for till Svensta, jag och Emma gick runt och kikade lite. Hittade grymt snygga läderarmband som vi bara var tvugna att köpa! Smsade Stefan och frågade var dom var, Statsgården, vart annars, haha. Gick ner på stråket/Statsgården igen, köpte oss en varsin öl och satt sedan och njöt av solen som emellanåt tittade fram och Patriks roliga skämt! Träffade på Turing/Handsjöborna satt och surrade lite med dom se var det time to go to bolaget eftersom klockan sakta men säkert började närma sig sex. Köpte det nödvändiga inne på glasbanken, tog en taxi till lägenheten, duschade snabbt, fixade smink och hår näst intill lika snabbt och åkte sedan bort till Östersundds camping för att hälsa på våra vänner. Hade riktigt trevligt där även denna kväll men blev inte kvar så länge då vi hade fler personer att hälsa på innan kvällen var slut. Tog taxi bort till yrancampingen, ringde Tomas och bad honom komma och möta upp oss så vi kom in, köpte löjliga "campingband" och gick sedan in. Borta vid Martins husvagn var festen redan i full gång och vi hade riktigt skoj. Jag som sedan länge bestämt mig för att absolut inte gå in på själva yranområde ändrade mig och betalade 440 spänn för att komma in i torsdags! Jävla Östersund, usch! Väl där inne gjorde jag inget mer än att tappa bort alla, prata i telefon, hitta alla efter någon timma och sedan åka hem . . . till Svenstavik . . . med taxi (!!) Hemma fann jag min underbara Pelle i soffan, pussade på honom lite och gick sedan och la mig (ja Pelle med för den delen).

Jobbade igår, o9-18.2o, bland det värsta jag någonsin gjort i hela mitt liv tror jag! Var så fruktansvärt trött och less på allt...usch, var måttligt skönt att komma hem sen vill jag lova! Ännu skönare sen när Pelle kom och joinade mig i soffan.

Har inte den blekaste aning om vad jag ska göra ikväll, alkohol har jag (var tvungen att köpa ifall att ni vet) men jag vet liksom inte vad jag ska använda den till så att säga. Skulle ju iofs kunna åka in till stan och umgås med folket på campingen men jag vet inte om jag egentligen är så sugen på det . . . hum, ja tiden får utvisa vad som händer.

So long folks.

Kommentarer
Postat av: Felicia englund

ja de lät som ett par roliga dagar:) jag såg doig nere på stråket i onsdags lr om de va i torsdags i af :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback