Små barn i all ära men . . .


Jojo, barnvakt sedan igår till odågorna William och Marcus.
Tänkte i mitt stilla sinne att "baha! det är väl ingen match" . . . misstog mej kanske lite där?
Inte för att dom varit överdrivet bråkiga, inte William i alla fall, okej inte Marcus
heller men han är ju desto gnälligare.
Gnällandet började för övrigt halv fem i morse!
Klockan åtta var det uppstigning här på Klövervägen 1 (at mammas), tvätta ungar gjorde
Emma medans jag kirrade frukost.
Fick detta överstökat rätt snabbt så när klockan var tio hade ungar klätts på
och satts i bilen, fika var gjort för ett helt kompani och badkläderna låg i säkert förvar
i baksätet - Storsjäbadet nästa då!

Badade och badade och sen badade vi lite till . . .
Om jag i morgon skulle vakna och upptäcka simhud mellan tårna skulle jag inte bli
förvånad, hehe.
Trots att vi största delen av tiden vistades i den varma barnbassängen, plaskandes med någon
flytmadrass i form av en groda måste jag erkänna att jag är helt slut (!!)
Dock har hela dagen varit mycket trevlig, framförallt när Marcus nyduschad och fin ställer sej
och kissar på golvet i omklädningsrummet, vilket fick till följd att han ställer sej i det
och bärjar "plaska" med fötterna, haha! Jaaa dom är för härliga dom små liven . . .

När vi tillslut äntligen kommit hem igen var det inget snack om saken; nu ska vi ska vila!
Jag och Emma kikade på John Tucker Must Die undertiden som de små roade sej med annat.
Efter filmen var det middag och nu är det snart sängdags för två små trötta pojkar :)
Själv ska jag bara sitta här och njuta av lugnet när dom har gått och lagt sej, hehe.


Så, barn i all ära meen det får inte bli för myckt av det goda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback