Uppdatering.


Ojdå, var ett tag sen det blev uppdaterat här, inspirationen har inte varit på topp . . .

I lördags ringde klockan kvart över nio, ringde till Pelle för att väcka även honom. Packade ihop lite saker och klädde på mig för att sedan knalla upp till Pelle. Körde hem Toyotan till mamma och blev sedan hämtad där av Pelle på hans skoter :) Åkte tillbaka upp till Högströms igen för att sedan påbörja vår färd mot Rätan. Leden till Åsarna var hemsk, guppig och jävlig men trots detta gick det bra. Tankade på Hydro och fortsatte sedan, nästa anhalt blev Nästeln. Fortsatte sedan efter den vägbeskrivning Pelle fått . . . körde och körde . . . för att tillslut se en skylt (äntligen tänkte jag, nu får vi se hur långt det är kvar) kan dock säga att jag blev en aningens brydd då det stod Åsarna på skylten som var i samma färdriktning som vi åkte, Rätan var "bakåt" så att säga. Pelle gjorde ett tappert försök med min gps utan vidare goda resultat då den bara visade kartor över Stockholm. Jag i min tur drog ett säkert kort och ringde till Ingvar. Han förklarade att vi hamnat i Kvarnsjö och att vi skulle bli tvugna att åka samma jävliga väg tillbaka . . . hittade dock tillslut och när klockan var runt kvart över ett var vi äntligen framme i Rätan. Pratade lite med pappa och for sedan upp till farmor och farfar för att fika lite. Tillbaka i Rätan igen åkte vi bort till stallet, sadlade en varsin häst och gav oss sedan ut på en liten tur :) Riktigt mysigt! Åt god mat och avslutade kvällen med kortspel, plump, tillsammans med pappa, Ulla, Ingvar och Pelle - trevlisch!

Planen var att gå upp tidigt i söndags för att ta oss en tur med skotrarna upp till Vemdalen, blev inte ritkgit så . . . klev upp vid halv ett så det blev bara en tur till Mulbergstjärna, Skrev en rad i gästboken och gasade sedan hem igen. Packade ihop sakerna vi hade med oss och bestämde med pappa och Ulla att vi skulle möta dem i Åsarna för lite mat på Ski Center. Färden till Åsarna började i princip med att jag vickade med åket när jag skulle över en snöplogkant . . . :/ Dock gick det bra, liksom resten av vår "resa". Åt god mat och efterrätt och skyndade sedan iväg till Svensta. Väl hemma igen upptäcker jag att jag förfrusit båda kinderna samt näsan och var alldeles röd på dessa ställen. Tog ett härligt bad och la mig sedan i soffan för en liten tupplur innan jobbet - underbart mysigt då Pelle låg och sov uppepå mig :) (Anledningen till det var att jag hade ont i ryggen och ville att han skulle lägga sig där för att dämpa smärtan lite, detta slutade med att vi båda somnade, hihi).

Jobbar natt i veckan, inte så nöjd över det då det verkligen inte är något jag föredrar. Men men, än så länge har det gått bra så jag lär väl överleva. Var i staden idag, hittade en perfekt klänning till julafton, en munkjacka (kan aldrig få för många) och julklapp till Pelle :D Köpte med mig kinamat hem som jag och Pelle nu mumsat på, mmm, krispy chicken det är verkligen en av livets alla härliga melodier! Nu ska jag ställa mig i ordning för jobbet - tvi!


Puss Puss Puss på min Pelle, det absolut bästa jag vet och har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback