Tillslut.


Efter en jäkla massa om och men lyckades jag ta mig till Rätan - med buss . . . många många gånger förr har jag svurit dyrt och heligt att aldrig åka buss igen på grund av diverse olika orsaker. Dock kan det faktiskt vara rätt bekvämt då man kan sova och ta sig rätt långt för en billig (?) penning och idag var det tydligen det enda jag kunde göra för att förflytta mig från punkt A (Svensta) till punkt B (Rätan). Var nästan så jag lovordade länstrafiken som räddade min dag . . . Bussen skulle avgå klockan 13.20 från Svenstaviks busstation, och tidsoptimist som man är var jag där precis 20 över, med andnöd etc. Dock fick jag vackert stå och vänta i mer än 10 minuter på att busselendet skulle komma! Något stressad (eftersom julfesten i Rätan började kl 2) kliver jag på och sätter mig tillrätta. Att det var en "nykomling" bakom ratten gjorde inte saken bättre . . . Nåja, runt 10 - 15 över två var jag äntligen framme och kunde efter ytterligare några minuter betala in mig på "Noret" tillsammans med Robin :)

En trevlig dag, niorna hade klurat ut några riktiga höjdarpjäser som vi alla skrattade gott åt :) Att auktionen sen tog över en och en halv timma kan jag väl kanske ha lite överseende med nu . . . ropade för övrigt in ett fondy set för 50 spänn - som hittat! (Sen hur det fungerar var väl en annan sak).

Efter festligheterna var slut tackade jag för mig och for hem en sväng, en jätte liten sväng. Gick bort till Robin och drack lite kaffe med honom och senare även Marielle, Marcus och Frida. Riktigt trevligt! Marcus, snäll som han är lovade mig skjuts hem igen och resten av folket följde med :)

Har varit en mycket trevlig dag med folket hemifrån, något som händer alldeles för sällan . . . tyvärr . . . ska försöka ändra på det :) Om inte annat har jag lovat att vara Marielles moraliska stöd när hon ska stanna hemma från krogen för att spara pengar, hehe.


Nä, nu ska jag kila över till Elle och Danne och dricka nån öl tror jag :)
So lång (syftar icke på dig Daniel Berglund ;p)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback