She killed it.


Jag har haft problem med min rygg i en herrans massa år, ont mm. Min kära mor tog med mig till en läkare när jag var 11-12 år och det visade sig att den var rätt sne . . . därav det onda. Men läkaren sa att det skulle "växa till sig!" vilket det också gjorde. Men det onda har kvarstått, nu är det inte så att man kan jämföra mig med någon som har diskbock eller liknande för så ont har jag inte men i alla fall tillräckligt för att det inte ska vara roligt. Nåja, jag har väl inte lagt ner alltför mycket energi på detta utan gillat läget, dessutom är det inte varje dag som det gör ont heller.

Jaa, jag började ju, som ni säkert alla vet vid det här laget, jobba på Acb precis när jag tagit studenten (snart 1 och ett halv år sedan!) och det ni mina vänner har inte gjort min rygg bättre. Alla dessa lyft man gör under en dag, alla obekvämta "stå ställningar" och obekväma skor framkallar verkligen smärta och stelhet. Som tur är har vi ju tillgång till att få massage på vårt arbete (något jag dessvärre inte utnyttjat till 100%), så igår var jag inbokad på en massage tid. Kändes riktigt skönt att få lägga mig där och låta Annelie räta ut alla muskelknutar etc i ryggen då jag var öm neråt svanken efter en dålig natts sömn och för många timmar på skotern dagen före. Njöt verkligen och kände mig som en ny människa när jag ställde mig upp. MEN den där "nya människan känslan" försvann rätt snabbt då jag någon timma senare kände en ännu värre smärta neråt svanken, värre än den jag haft tidigare under dagen. Det hela blev inte heller bättre av att jag i flera timmar sedan stod och bakade. Bad Pelle om ytterligare lite massage senare på kvällen och snäll som han är gav han mig det. När han tryckte på de ställen jag visade honom att trycka på spred sig en sån hemsk smärta i kroppen att tårarna var nära att komma - dödade Annelie min rygg!? Eller är det bara träningsverk efter skoterkörandet i söndags? Får se hur det känns i morgon, är det inte bättre måste jag söka upp människan och fråga vad som kan ha hänt . . .



Haha, fy faan va ointresant det här blev, men, jag har ju skrivit lite i alla fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback