LEDIG!


Känns så underbart!
När klockan slog 22 nu ikväll började min 6 dagar långa ledighet (helgen inräknad, dock ska jag vara på bolaget på lördag men det räknas inte ;p), sen blir det jobb torsdag och fredag nästa vecka för att sedan återigen vara ledig fram till onsdag eftermiddag veckan därpå :) Livet kan verkligen vara underbart ibland!

Länge sedan jag verkligen kände mig ledig, ledig på riktigt (som jag gör nu) . . . var nog länge sen också om jag tänker efter. Har blivit en hel del jobb nu på senaste, vilket i och för sig blir pengar men man tröttar ut kroppen rejält! Igår och idag har jag jobbat på systemet från nio till ett, därefter Acb från två till tio . . . långa dagar. I morgon har jag dock sett till att vara ledig från båda ställena (!) ska då passa på att åka in till stan och shoppa de sista julklapparna - vilket kan komma att bli ett rent helvete eftersom det är löningsdag i morgon, jippie.

Det händer en hel del på Acb nu, folk blir uppsagda till höger och vänster. Tre skift blir två skift osv. Jag har haft turen (?) att få behålla mitt jobb - tack gode Gud! Fast man kanske skulle tänka tvärtom, att se en uppsägning som en möjlighet till något annat . . . njaaa, jag vill tänka enligt det sistnämnda men det är svårt, framförallt när man sitter med en massa räkningar som ska betalas och lån som ska amorteras.


 Nu blickar jag framåt och längtar något oerhört till Julafton samt Nyår, oh my så skoj det ska bli!


Städade hytt trucken på jobbet idag, shiiit va skitig den vat alltså, men huga ligen! Men nu är den som ny, med nyputsade rutor och blänkande (nåja) inredning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback