Jul!


Nu är det endast 20 dagar kvar till julafton! Kan ni tänka er, det har gått ruskigt fort nu på slutet . . . något jag är glad för :) Dock är det lite ironsikt, detta är första julen på 20 år som jag inte kommer att befinna mig i Jämtlands län/Bergs kommun, och det är första julen på många många år som det är såhär mycket snö! Ironiskt ja . . . Ska bli så underbart att åka bort, bo på hotell och bara må gött, sen att det finns bubbelpool på rummet gör det hela inte direkt sämre ;)

I lördags var det julbord för acb's anställda. Var inne i staden vid tolv (två timmar senare än beröknat). Ägnade nån timma åt att försöka hitta en lämplig klänning till mig men gav upp detta sökande då det visade sig vara "torka" på dessa plagg i Östersund. Gick istället på bolaget för att inhandla kvällens dricka och sedan blev det lite sen lunch. Åkte hem till Emma och Kristina för att få maken laggd och åkte sedan upp till Sophie och Davva för lite förfest. Hade riktigt trevligt där i goda vänners lag, jag, Pelle, Sophie, David, Anna, Martin, Elle, Danne och Peter. Åkte vid sex bort till Folkan och kom fram lagom som bussarna från Svenstavik anlände. Gick in och minglade lite för att sedan sätta oss till bords. Maten var verkligen utsökt och vi alla åt och hade trevligt. Resten av kvällen ängnades åt att dansa, dricka drinkar och prata med känt)okänt folk, riktigt trevligt. Vid ett var det hemgång och jag och Pelle liftade med Jimmy och Johan hem till lägenheten igen. Kom dessvärre på när vi kommit in att vi nog skulle ha varit på Raggarn en sväng så vi skodde på oss igen och knatade dit. Haha, skrattade gott med/åt Pelle på färden, sötnos där! Låg kvar i sängen till tre i söndags, var inte allför pigg och allert men tvingade mig tillslut upp för att ta en dusch, åkte upp till Sophie och David för att hämta lite saker  som blivit kvarlämnade och sedan in till stan för lite mat på Via Grande. Väl hemma i Svensta igen (18.30) blev det ett snabbt ombyte och sedan upp till Högströms där Pelle och Roger väntade med skotrarna. Var ute på en härlig tre timmars tur med skotrarna, åkte till Berg och hälsade på Stefan och sedan upp på toppen. Lite te och mackor smakade underbart sen efter turen då vi var lagomt möra och blöta :)

Den här veckan är det förmiddagsjobb som gäller, verkligen inte min melodi. Skulle kunna göra mycket för att få slippa dessa veckor . . . man är ju konstant trött, eller ja, på dagarna i alla fall, nu när klockan är halv nio känner jag mig rätt pigg - grattis Ida! Dock trotsade jag tröttheten igår och bestämde med mamma att vi skulle julbaka efter jag slutat jobba. Sagt och gjort, bakade pepparkakor (två sorter), pepparkakshus och lussekatter :) Mysigt!

Nu sitter jag här i soffan och funderar på om jag kanske skulle ta och färdigställa mitt julstäd som jag påbörjade i fredags, skulle va skönt att få det klart nån gång . . .


Finns det någon som har något förslag på vad man kan göra i nyår?
Det enda jag säkert vet att jag vill är att; 1. Vara med Pelle :) 2. Köra skoter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback