Glömt!


Kom på nu i natt att jag ju glömt bort att berätta att jag ska åka på Iron Maiden i sommar :) Inte bara jag förresten; jag, Pelle, Anders, Anna, Daniel och Martin. Ska bli skoj skoj skoj! Förra gången jag såg dom var dom bra, riktigt bra men jag var lite besviken över låtvalet då de spelade alla låtar från den då nysläpta skivan + ca 4 oldies. I sommar hoppas jag på en lite större blandning, främst från de äldre plattorna!

Dock, om jag ska vara riktigt ärlig hade jag hellre sett att det var en biljett till Bruce Springsteen som även han ska till Sverige (igen!) i sommar . . . men vem vet, mr. Tomte kanske tycker att jag varit en snäll flicka i år ;) I och för sig spelar det ingen roll vad han tycker och inte tycker, jag ska iväg och se honom, kosta vad det kosta vill! Det är ju liksom "once in a life time" och då ska inget/ingen få stoppa mig!

Har ordnat lite med Pelles julklapp nu, kommer bli braaa :)
Funderar på om jag ska försöka hålla mig vaken till klockan slår o8.3o och telefontiden på sjukhuset öppnar. Har så jäkla ont i halsen och har haft det sen i söndags mer eller mindre . . . usch!


Nu blir det i alla fall lite bokläsning, håller just på med en bra bok vid namn "Äcklig".
"Constance var van vid att bli misshandlad av sin egen mor, både psykiskt och fysiskt, och regelbundna slag och svält orsakade flickan ofantlig smärta. Men det var den känslomässiga tortyren - avsaknaden av kärlek - som gjorde mest ont. Föreställ dig att din mamma kallar dig en äcklig, ful bakterie. Föreställ dig att din mamma flyttar när du är tretton år gammal och lämnar dig ensam, utan värme, elektricitet och mat. Hade du överlevt? Constance gjorde det. Hon trotsade alla odds, hon växte upp och kämpade sig till så mycket självkänsla att hon klarade att studera vid universitetet och bli Storbritanniens första svarta domare".
En sann berättelse, ruskigt bra, berör en verkligen!
En bok jag starkt kan rekommendera.

Adjöss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback