En sak som är bra . . .


. . . när man jobbar natt är fredags mornarna :) Så skönt att komma hem och veta att man inte behöver känna den där paniken över att att somna så fort som möjligt för att vara pigg igen klockan 22. Näpp, nu är det fredag och i och med det helg! Jag kan alltså vara vaken hur länge jag vill (hela dagen vore egentligen bäst för att vända tillbaka dygnet något sånär...) och sen kunna sova hur länge jag vill - aah, göttans! Att jag dessutom jobbar eftermiddag till veckan gör verkligen inte saken sämre, sovmorgon heile vecka! (Dock dubbla arbetsdagar onsdag och torsdag då jag från nio till ett ska vara på systemet, fredag blir det bara systemet och därefter staden för de sista klapparna).

Natten har för övrigt gått rätt fort. Är helt uppslukad av boken jag håller på att lyssna på, Stieg Larsson - Män som hatar kvinnor. Sååå spännande! När jag lyssnar klart på denna ska jag snabbt som tusan ladda ner nästa :)

Idag hade jag tänkt ta itu med en del saker som jag skjutit upp under veckan, detta innefattar bland annat min enorma tvätthög som letat sig längre upp än till halva väggen i ett av hörnen i badrummet nu :/ Nåja, kunde vart värre, dessutom är det mest handdukar och sängkläder. Dessutom skulle jag ha sett till att ett däckbyte på Audin blev av + att jag skulle kört upp den på Acb så den fick tina av lite . . . jaa, vi får se hur långt vi kommer med detta.


I morgon blir det mest troligt Rätan, niorna anordnar julfest och det brukar kunna vara skoj :)

Nu tror jag äntligen att jag och Pelle har en någorlunda plan inför nyår i alla fall (känns skönt då jag hatar att leva i ovisshet angående liknande saker). Planen är att åka skoter ner till Rätan på nyårsaftons dag, installera oss där för att sedan skotra upp till Vemdalen och kika in på Afterskin. Kvällen avslutas antagligen hemma på Gröngatan :)



Nä nu ska jag nog lyssna vidare, har hunnit ungefär halvvägs och jag kan knappt bärga mig till att få höra fortsättningen!




Pelle     -     igår, idag, i morgon, nästa vecka, nästa månad, nästa år . . . alltid du min älskling!


Kommentarer
Postat av: Erika

Jag håller också på med den Män som hatar kvinnor, dock i bokform. Har hunnit ungefär halvvägs och den är som sagt sååå spännande! Kram

2007-12-14 @ 21:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback