Underbara barn.


Mamma skickade ett sms idag och frågade om jag möjligtvis kunde tänka mig att vara barnvakt åt William och Marcus när hon och Emma-Lina var och handlade, jo det kan jag väl. Efter att jag kommit hem från jobbet ringde Emma-Lina och frågade om jag kunde tänka mig att vara barnvakt åt även hennes barn - ono problemos! Åkte till Brånan och fick middag där därefter åkte mor och E-L (tack och lov tog dom även med sig Marcus). Wille och Brik var ute mest hela tiden så jag och Troja kunde vara inne och mysa för oss själva :)

Märkte det nu när jag var barnvakt hur illfula barn kan vara mot varandra, bara för att få ha just den leksaken kan de dra till med i princip vilka lögner som helst till varandra, ett ex.

William och Birk kommer in efter att ha varit ute och lekt, Birk sätter sig på sin gunghäst som föreställer en motorcykel, Wille vill då givetvis också sitta på den vilket inte går.

Jag: (Lite trött) Men ni får väl turas om . . .
Birk: Men jag ska sitta på den i FEM dagar!
Jag: Jaha men då får väl Wille vänta tills du är klar om fem dagar då.
Wille: Men vad ska jag göra då?
Jag: Du kan väl gå in på Birks rum och leka med leksakerna som är där?
Wille: Nej.
Jag: Nähä . . . kom och sätt dig här hos mig då?
Wille: Nej.
Jag: Men dår får du väl stå där du står och inte göra nånting då.
Wille: Birk, ska vi inte gå på rummet och leka?
Birk: Jaaaaa!

Birk skyndar sig uppför de tre trappstegen som leder från tv-rummet upp mot köket och hans rum, när han precis kommit uppför "trappan" vänder Wille och skyndar sig tillbaka till motorcykeln, sätter sig snabbt på den och säger "Nu hade jag den här". Som sagt, dom är illfula dom små liven, men ändå rätt söta ;)

Nu ska jag ut och cykla en sväng, ska bli skönt, tror jag ska ta mig en tur till Berg, eller kanske runt Rörön . . . hum, ja vi får se hur det blir.

Pelle, the one and only!

Kommentarer
Postat av: Marina

Tjena Ida!
Jag fick tips av arbetsförmedlingen i Järpen om detta jobb. Så sökte och hamnade på Fröya.
Du kan söka på ams.se och Norges arbetsförmedling NAV.no.
Vad hade du tänkt dig att jobba med?
Hur är det med dig annars då?
Marina*

Postat av: Marina

Jag rensar fisk på ett företag som heter SalMar ASA
Jobbar skift dag 6.30-15.00. Kväll 15.00-23.30
Om det är övertid jobbar vi 6.30-19.30 samt 10.00-23.30. Inlångslönen ligger på 123 NKR. Får lön varannan vecka.
Månadslön utan övertid är runt 13.000 NRK.
Fick ut 30.000 på sex veckor hade dock slitit som ett odjur med övertid. Men det är det ju värt!!!

2007-08-11 @ 14:27:07
URL: http://www.nogg.se/thidoos

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback