Rätan.


Skoj skoj skoj igår vill jag lova! Robin vännen kom och hämtade mig i Svensta vid halv ett snåret, susade till Rätan, hem och svidade om till ridbrallsen och sen iväg till hästarna. Ställde i ordning Kalle och satte upp. Hade bestämt mig för att bara rida lite i hagen eftersom det var första gången jag skulle rida honom "själv", alltså ingen fler häst som följde med . . . gick inget vidare, han ville hela tiden gå till de andra hästarna, chansade och gick ut ur hagen med honom, red upp på vägen och började sedan skritta bortåt Gröngatan, dock var han så nervös och rädd så jag gav tillslut upp :/ Gick tillbaka till hhagen, tog av han alla saker och borstade honom lite sen fick det va bra. Har börjat fundera ut ett nytt tillvägagångssätt vad gäller att kunna rida ut själv, tror jag ska börja med att ta med honom på promenader, där även jag går, försöker med det tills han vänjer sig vid att gå själv - det borde (måste) funka! Jaja, efter stunden hos hästarna for vi hem igen, gick ut på altanen och Emma påbörjade färgningen av mitt hår (nu är jag brunett igen :D) samtidigt som jag och Kristina ställde i ordning kvällens dricka, turkisk peppar - gott gott! När mitt hår var klart bytte jag och Emma plats och jag började på med hennes. Duschade sedan och ställde oss i ordning. Caroline kom och joinade, därefter Elle, Sophie och tillslut även Emelie och Sandra. Satt och hade trevligt med flickorna tills det var dags att bege sig neråt Wärdshuset. Där nere var festen i full gång och vi träffade på många glada festdeltagare. Hade en kanon kväll från början till slut, ångrar inte för en sekund att jag valde Rätan framför Hackås. Dansade och hade allmänt kul kvällen igenom :D Kom hem vid halv fyra någon gång . . . Några minnesluckor bjöd kvällen på och skrämmande nog har jag ingen aning om "hur full jag var" (jag vet det låter fjortisaktigt men that's the truth) . . . jaja, spelar ju egentligen ingen roll, huvudsaken är ju att jag hade roligt och det hade jag! Fick höra att en tjej vid namn Mika ska arrendera Wärdshuset i vinter, attans så skoj! Hon och jag var en gång i tiden riktigt bra vänner men tappade av någon anledning kontakten med varandra, hoppas vi kan återuppta den nu igen :) Skulle ju vara roligt eftersom jag funderar på att flytta till Rätan :)

Idag kom Emma och väkte mig vid tio tiden, kändes allvarligt som jag blivit utsatt för en allvarlig misshandel, kunde knappt röra mig :/ ingen aning om vad jag gjort men benen (framförallt det vänstra) är helt konstigt och värker hela tiden, måste ha ramlat eller nåt igår . . . Emma var också rejält mörbultad, hade ett stort blåmärke bland annat . . . Ställde mig i sakta mak i ordning till dopet och körde sedan vid halv tolv till Svensta. Dopet var fins och Trooja skötte sig exemplariskt. Efter dopet raggade jag med mig Pelle som sällskap till Rätan, jag var tvungen att åka och hämta mina saker som jag lämnat kvar där. När jag sen kom hem till Svensta igen for jag och lämnade tillbaka bilen och därefter hem. Störtade i sängen och ligger fortfarande kvar här. Ska dock gå på Ica nu innan dom stänger, ska baka pizza sen så jag måste ha lite ingredienser :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback