Back to life.


Efter några underbara dagar uppe i Tossåsen är jag nu tillbaka i Svenstavik, tillbaka i den tråkiga vardagen . . . Åkte upp vid fyra tiden i fredags, jag och min Per :) Väl uppe gjorde vi oss lite hemmastadda och satte därefter igång med middagen, enchiladas, gott gott! Spenderade sedan resten av kvällen i soffan, pratade, spelade kort, åt en massa godis och drack turkisk peppar. Sov till ett nån gång igår, jag gick upp och kirrade frukost och väckte därefter världens tröttaste. Ringde mamma och bad om lite tips på vad vi kunde göra under dagen. Djävulshålet föreslog hon att vi kunde åka och titta på, sagt och gjort, Djävulshålet blev det. Rätt mäktigt faktiskt, det är en "fors" som ligger ganska djupt nere mellan två "klippväggar" . . . svårt att förklara men rätt tufft i alla fall. När vi kom hem blev det middag och därefter kortspel och tv, SAMT (kanske viktigast på hela helgen) kräftor, ost&kex, frukt etc åt så jag trodde jag skulle dö! Omg, men gott var det. Åkte hem idag vid fyra . . . hade lätt kunnat stanna kvar mycket längre, det är så skönt att vara där uppe, man kan liksom bara va utan att behöva bry sig om något - me like!

Nu gör jag absolut ingenting, som vanligt . . . fy fan vad jag hatar detta, jag lovar att en senildement pensionär har ett roligare liv än vad jag har! Nä en förändring måste ske, nu, helst igår, men vad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback