Röda vita gröna (?)


Sitter i soffan och sympati tittar på en hockeymatch, MoDo vs. HV71, just för tillfället leder MoDo med 2 - 0.
Detta innebär att jag alltså just nu hejar på dom, jag hejar på den som vinner, lättsamt eftersom man då aldrig behöver bli besviken för att "sitt" lag förlorat - Smaaaart Ida!
En sak är jag dock lite smått funddersam över, uttalade tidigare ikväll en hejarramsa tillägnat MoDo och den var enligt följande:
"Röda vita gröna alltid lika sköna"
Det konstiga är bara att där inte finns något grönt, deras kläder är i färgerna röda, vita och svarta . . . ojdå, nu ser jag det gröna, en liten rand på tröjan. (Dock inte så pass mycket att det är värt att nämnas i en hejarramsa).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback