Easter 2oo7

Men herregud så skoj den här påsken har varit, något alldeles extra är ett milt uttryck! Skärtorsdag, långfredag och påskafton - alla lika roliga (!!) inte så vanligt att tre dagar kan bli helt perfekta, brukar ju alltid vara nåt som ska gå fel eller liknande men inte nu :) Måste bero på alla underbara människor som vistats i min närhet!

Skärtorsdag - Var hemma i Svenstaviket till ungefär nio på kvällen då Danne ängeln kom och hämtade oss (mig, Elle, Sophie och Emelie) jag agerade Dj i bilen tillsammans med min Per-Arne, vi är ett bra team jag och Perra, dock kastade han in handduken i Åsarna så telfonen min fick ta över hans plats men de gick bra de me. I Rätan blev det ett litet stopp först hemma på Gröngatan där det skulle lämnas av lite saker och sedan hemma hos Ante  där det var förfest med en massa skojigt folk. Stannade dock bara för en kort rökpaus och fick till min glädje med oss Emma ;) Skönsång och Cube bestod till största delen resten av bilfärden av. I Klövsjö såg det rätt dött ut när vi kom fram, ringde J:et (Jonny) och fick höra att alla Klövsjöbor var hemma hos honom - vi kommer! Hemma hos Jonny hann vi inte mer än att röka en snabbid förrän det var dags att sätta oss i taxin och åka vidare tillbaka till Katrina. Gick in och blev bjuden på garderoben av min käre arbetskollega Gooorhän - thanks! Skakade en massa rumpa och blev bjuden på en hel del alkoholhaltiga drycker. Hur skoj som helst! När klockan slog två pressade jag och Emma in oss i en redan full taxi fylld med Handsjö/Turingsbor, en resa jag sent kommer glömma med tanke på att bruden bredvid mig fick frispel och började klösa mig, dra mig i håret och vara allmänt otrevlig . . . jaja, ingen större skada skedd förutom några blåmärken och rivsår. Taxin tog oss till Handsjön där det var efterfest hos Martin, fest för fyra, jag, Emma, Martin och Stefan. Men trots det ringa antalet festdeltagare hade vi mycket trevligt, skrattade och sjöng till bruce låtar :) Övernattningen skedde i Martins gästrum, på en fem millimeter tjock bäddmadrass, inte att rekomendera vill jag lova, var aningens stel när jag vaknade sen på morgonen.

Långfredag - Dagen fördrevs till största delen i soffan, en bakfylla som inte var utav denna värld hade entrat min kropp så några snabba rörelser var inte att tala om :/ Kan inte förstå det, annars brukar jag aldrig bli särskilt bakis, visst jag kan ha huvudvärk och liknande men jag brukar då aldrig vara spysjuk och liknande . . . beror det på åldern tro (?) haha. Dinerade hemma med famor och farfar på besök, tacos var det som var på menyn, gott gott. Fick även presenter, pengar, ölglas och en trisslott som jag faktiskt vann på :) Efter middagen var det dusch och smink som gällde, samt en och annan Cube. När alla vi flickor var klara för avfärd kom Elle och Britt-Louise och hämtade upp oss. När vi kom upp på Katrina minglade vi lite för att cirka en timma senare rocka fett till ljudet av The Relatives som verkligen fick en att slå klackarna i taket! Även denna kväll bjöd på en hel del rump skak och goooda drinkar, jag kände mig helt plötsligt rik och istället för att försöka bli bjuden bjöd jag (!!) haha! Även denna kväll var det med Handsjö och Turingsbor vi liftade hem med, blev en trevlig bilfärd med en hel del allsång och roliga kommentarer. I Rätan gjorde vi en chansning och åkte till Wärdshuset för att se om det var öppet, som tur var var det de, eller ja, Micke skulle precis till och stänga men snäll som han är släppte han in oss och kockade hamburgare och strips. En hamburgare har nog aldrig smakat så gott som det då gjorde. Emma och Marielle tog tillfället i akt och fick agera kockar vilket dom gjorde på ett ypperligt bra sätt. Efter maten var jag alltför trött för att ens tänka på ordet efterfest så jag åkte hem och kröp ner i sängen där jag sedan sussade sött.

Påskafton -  Pappa kommer in i rummet halv åtta och säger till mig och Kristina att vi ska gå upp. Efter en del tjat från hans sida tar vi oss tillslut upp. Äter lite frukost i den mån magen tillåter och klär sedan på oss de kläder vi skulle komma att behöva för en heldag på fjället. När klockan börjar närma sig nio är all mat packad, skotrarna står på lastbilsflaket och vi (jag, farmor, farfar, pappa, Ulla, Emma och Kristina) sitter färdiga för avresa i bilarna/lastbilen är det dags att åka. Jag mådde som jag förtjänade och uppskattade verkligen inte att sitta i en gammal lastbil som guppade högt för varje grukorn vi körde över . . . magen uppskattade inte heller detta men det gick bra. När vi kom fram till stället (vart de nu än var) lastade vi av skotrarna och påbörjade vår färd upp mot fjället. Underbart före och strålande sol. Lite vl lite snö kanske det var så jag var tvungen att "skorra" upp snö under mattan på min skoter hela tiden för att den inte skulle börja koka. Dock gick resan bra och när vi äntligen kommit upp på fjället var det kanon före :) Jag och Pärlan är ett mycket bra team och trivs väldigt bra i varandras sällskap :) Hittade ett fin fint ställe att sedan stanna på och spendera resten av dagen, Var så underbart, en sol som värmde från en nästan helt molnfri himmel (största delen av dagen i alla fall) och hur mycket mat som helst, vad mer kan man begära!? Jag och Kristina tog en tur med skotrarna och åkte upp på Oxsjöns högsta (?) topp, underbar utsikt därifrån vill jag lova! Kom hem till Rätan igen vid fyra tiden tror jag, tände upp och dunsade sedan ner i soffan för välbehövlig vila. Efter maten blev det dusch och smink samt lite förfest med flickorna mina - Skalet nästa. Tack Ulla för skjutsen upp :D Klockan var ungefär tio när vi entrade ingången på Vemdalsskalet, laddade till tusen hänger vi in jackorna och gör sedan det traditionella toalett besöket. Går sedan upp och inser att det knappt är något folk i farten, alla var och tittade på Nanne som spelade inne på stora dansgolvet. Hoppet om en lyckad kväll sjönk då ganska fort eftersom jag inte är något större fan av den kvinnan. Men allteftersom tiden tickade på kom det mer och mer folk, jag hittade min älskade Elle och även sedan Pelle :P Dansade hur mycket som helst, drack en massa gott och hade även denna kväll hur skoj som helst! när kvällen började lida mot sitt slut letade jag upp Pelle för att försäkra mig om att verkligen komma med i bilen som skulle ta mig hem till Svensta, jag kom med i bilen, inklämd i ett baksäte på en BMW satt vi, jag, Pelle, Bubben och Linus, inte så vidare värst mycket svänrum men finns det hjärterum så finns det stjärterum. Väl hemma blev det sängen på en gång.

Om vi nu ska sumera denna helg med ett ord säger jag - UNDERBAR!
Haha, har sagts så många klockrena kommentarer under helgen, tex.

"Men Ida, om du följer med till Handsjön lovar jag att du ska få klappa en av mina hundar" / Martin
"Anna-Karin, Anna-karin, Anna-Karin . . ." / Jag, Emma och Kristina citerar Crack-karlsson

Ja, blev bara två, kommer inte på någon mer just nu, måste låta allt sjunka in så kommer jag säkerligen på någon fler.

Kan även upplysa er kära läsare om att det togs inte mindre än cirka 160 stycken bilder i helgen! Alla hur roliga som helst, och jag lovar att ni ska få ta del av några av dom inom en snar framtid. Sen ska jag också passa på att upplysa er om att aldrig snapsa på Mintu - bland det vidrigaste jag varit med om, framförallt när jag var inställd på att det var en lakrits shot jag skulle dricka . . . förlåt Elle men det gick verkligen inte att få ner. (Och då är inte jag den som är den som spottar i glaset men igår var jag fan i mig tvungen . . . )

TACK NU ALLA MINA UNDERBARA som gjort denna helg till en helg att minnas! Nu blir det lugna gatan en helg och sen är det bara att ladda inför Vår Forum som går av stapeln den 19 april :D

Sophie, Elle, Emma och Krstina - älskar er! Tänk att vi alltid kan ha så rooooooligt ihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback